Η ανέπαφη συναλλαγή κερδίζει καθημερινά, ολοένα και περισσότερο έδαφος. Γίνεται για λόγους ευκολίας, όπως επικαλούνται οι τράπεζες, αλλά εγκυμονεί κινδύνους για

τους καταναλωτές.

Προσφάτως πραγματοποίησα μια ανέπαφη συναλλαγή σε ένα φούρνο. Αγόρασα ορισμένα γλυκά, αξίας 14,60 ευρώ. Έδωσα την κάρτα μου, την πέρασε μπροστά μου η υπάλληλος, βγήκε η απόδειξη, την πήρα κι έφυγα. Την επομένη ήλεγξα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της τράπεζας τις κινήσεις του λογαριασμού μου, όπως κάνω σχεδόν καθημερινά και διαπίστωσα το εξής παράδοξο. Είχε καταγραφεί μια συναλλαγή στις 12:06 με πληρωμή 14,60 € στο συγκεκριμένο φούρνο και μια ακόμη στις 12:07 με το ίδιο ποσό 14,60 €, στον ίδιο φούρνο.

Κίνησα να πάω στο φούρνο με τυπωμένες σε χαρτί τις συναλλαγές που έκανα την επίμαχη ημέρα και την απόδειξη που πήρα από το φούρνο, για να μάθω τι είχε γίνει.

Αναζήτησα τον υπεύθυνο του καταστήματος και η υπάλληλος μου είπε ότι δεν βρίσκονταν εκεί. Αρνήθηκε να μου δώσει το κινητό του να επικοινωνήσω μαζί του κι επίσης αρνήθηκε να μου πει πότε θα επέστρεφε για να τον συναντήσω. Της εξήγησα τι είχε γίνει κι εκείνη έκανε πως δεν καταλάβαινε, μέχρι που με ανάγκασε να της πω ότι με έχουν κλέψει και πρέπει να μου απαντήσουν τι είχε συμβεί, πριν απευθυνθώ στην αστυνομία για να κάνω καταγγελία για κλοπή.

Πάλι η υπάλληλος δεν καταλάβαινε. Με ένα απλανές βλέμμα και μια μνημειώδη απάθεια, απλά άκουγε όσα της έλεγα εγώ που ήμουν ως μαινόμενος ταύρος εν υαλοπωλείο.

Έφυγα λέγοντας πώς να δεν με καλούσε κάποιος υπεύθυνος μέχρι το απόγευμα, την επομένη θα υπέβαλλα μήνυση στην αστυνομία.

Πράγματι το απόγευμα με πήρε κάποια κυρία η οποία δήλωσε ιδιοκτήτρια του φούρνου και με διαβεβαίωσε πως τα χρήματα πράγματι είχαν χρεωθεί δύο φορές για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων, αλλά αυτό έγινε από λάθος του μηχανήματος. Όμως, είχε επικοινωνήσει με τον αρμόδιο υπάλληλο της τράπεζας και δεν είχαν κατατεθεί στο λογαριασμό της τα επιπλέον χρήματα, μέχρι εκείνη τη στιγμή. Θα έπρεπε εγώ, να κινήσω διαδικασίες για να μου επιστραφούν τα επιπλέον χρήματα.

Πράγματι πήγα στη δική μου τράπεζα, ανάφερα το γεγονός και με καθησύχασαν πως είναι μια απλή διαδικασία και είναι κάτι που συμβαίνει συχνά. Αυτό με ανησύχησε πολύ.

Θα έπρεπε να κάνω μια αίτηση στη δική μου τράπεζα. Θα εξέταζαν το ζήτημα και μέσα σε λίγες μέρες θα τακτοποιούνταν το θέμα και θα μου επέστρεφαν τα χρήματα.

Έκανα την αίτηση, πέρασαν δεκαπέντε ημέρες και δεν υπήρχε αποτέλεσμα. Επικοινώνησα με την τράπεζά μου και μου είπαν να μη βιάζομαι. Ερευνάται το θέμα και θα τακτοποιηθεί. Από τότε πέρασαν δύο μήνες και το θέμα δεν τακτοποιήθηκε. Φυσικά παρήλθε και ο χρόνος για να προχωρούσα σε όποιες δικαστικές διαμάχες, όχι για τα 14,60 €, αλλά για τον τρόπο που σε κλέβουν χωρίς να πάρεις χαμπάρι, μ’ αυτές τις πολυδιαφημιζόμενες «έξυπνες» συναλλαγές.

Σας κούρασα λίγο με τη λεπτομερή περιγραφή της Οδύσσειάς μου, αλλά νομίζω ότι ήταν απαραίτητη αυτή η φλυαρία, για να γίνει κατανοητή η περιπέτεια στην οποία μπορεί να μπείτε, εάν πάρετε χαμπάρι ότι σας κλέβουν στις «ανέπαφες» συναλλαγές σας. Αν δεν πάρετε χαμπάρι, θα σας έχουν διπλοχρεώσει με τις «έξυπνες» συναλλαγές κι εσείς θα χαίρεστε που σας πήραν τα χρήματα από την τσέπη, χωρίς να πάρετε μυρωδιά τίποτα.