Τρελές κοστολογήσεις , χαριστικά δάνεια στους εργολάβους με την εγγύηση του δημοσίου, αναθεωρήσεις συμβάσεων πάνω στις αναθεωρήσεις, μεταμεσονύκτιες τροπολογίες

στη Βουλή για να ψηφίσουν οι… νυσταγμένοι τρεις τέσσερις παριστάμενοι βουλευτές, έργα προϋπολογισμού εκατοντάδων δις. ευρώ και κοινοπραξίες που «περικλείουν» στους κόλπους τους και εταιρίες… περιορισμένης ευθύνης με μηδαμινά κεφάλαια…. για να κατασκευαστούν οι εθνικοί μας δρόμοι. Όπως έγραψα και προχθές, στο α΄μέρος αυτής της απάτης, τα διόδια αυξήθηκαν από την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2019, με αποφάσεις υπουργών ΚΑΙ της σημερινής κυβέρνησης, που το 2014 όταν ήταν στην αντιπολίτευση φώναζαν «μην πληρώνετε διόδια» !

Αλλά το θέμα των απανωτών αυξήσεων των διοδίων και της δημιουργίας νέων, είναι διαχρονικό και ξεκινά από την εποχή Σουφλιά. Απλώς οι σημερινοί ακολουθούν την πεπατημένη… Καταρχήν να δούμε τι γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τα διόδια και έπειτα, στο γ΄ μέρος αυτής της έρευνας, θα δούμε με έγγραφα ντοκουμέντα το πάρτι των κοινοπραξιών στις κοστολογήσεις και τις διαπιστώσεις της ΕΕ, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Όπου κατασκευάστηκαν εθνικές οδοί.

ΣΛΟΒΑΚΙΑ Οδόστρωμα αρκετά καλό.. Διόδια Δεν υπάρχουν. Αγοράζεις μόνο μια αυτοκόλλητη βινιέτα για 7 ημέρες με 16,30 ευρώ.

ΤΣΕΧΙΑ Οδόστρωμα αρκετά καλό.. Διόδια δεν υπάρχουν. 16,32 ευρώ βινιέτα με ισχύ 10 ημερών.

ΙΤΑΛΙΑ Πάρα πολύ καλό οδικό δίκτυο, με πολύ ωραίο οδόστρωμα.. Στην autostrada υπάρχουν ηλεκτρονικές πινακίδες που ενημερώνουν τους οδηγούς για το ποια βενζινάδικα υπάρχουν στην πορεία τους, σε πόσα χιλιόμετρα και για την τιμή βενζίνης που έχει το καθένα, ώστε να μπορεί ο κάθε οδηγός να επιλέξει που θα σταματήσει. (Στην Ελλάδα, στην Ιόνια Οδό δεν υπάρχουν βενζινάδικα σε όλο το μήκος της…) Σε κάθε είσοδο στην autostrada υπάρχουν διόδια όπου παίρνεις μια βινιέτα. Σε κάθε έξοδο υπάρχουν πάλι διόδια, όπου πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει.. Διόδια: Για 532 χλμ 31,10 ευρώ.

ΟΥΓΓΑΡΙΑ Φοβερό οδικό δίκτυο. Στο εθνικό δίκτυο ανά 2 χιλιόμετρα υπάρχει τηλέφωνο ανάγκης και ανά 5 χλμ. πάρκινγκ με χτισμένες τουαλέτες και βρύση με πόσιμο νερό! Βενζίνη: Η τιμή είναι σταθερή σε όλο το εθνικό δίκτυο. Διόδια: Δεν υπάρχουν!!! Μόνο με 8 ευρώ βινιέτα στα σύνορα, με ισχύ 4 ημερών για τη χρήση των δρόμων.

ΓΕΡΜΑΝΙΑ Τι να πει κανείς για το οδικό δίκτυο; Απλώς τέλειο. Το οδόστρωμα είναι αντιολισθητικό, αψεγάδιαστο και με μοναδικά επίπεδα πρόσφυσης.. Διόδια: Δεν υπάρχουν! (Πρόσφατα πέρασαν έναν νόμο για επιβολή διοδίων σε φορτηγά άνω των 7,5 t και σε ορισμένα σημεία στη χώρα, αλλά κι αυτά με βινιέτα κάποιων ημερών)

ΑΥΣΤΡΙΑ Ισχύουν τα ίδια ακριβώς με τη Γερμανία.. Διόδια δεν υπάρχουν. Πληρώνεις 8 ευρώ μόνο στο σημείο διέλευσης των Άλπεων.

ΚΡΟΑΤΙΑ Σχετικά καλό οδικό δίκτυο με δύο λωρίδες και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση. Διόδια: 5 ευρώ για 44 χλμ. Έχουν όμως και το σύστημα της Ιταλίας με βινιέτα και χρέωση αναλόγως τα διανυθέντα χιλιόμετρα.

ΣΕΡΒΙΑ Το οδικό δίκτυο σχετικά καλό. Σταθερή τιμή, βενζίνης σε όλο το εθνικό δίκτυο της χώρας. Διόδια: Μόνο13 ευρώ για 617 χιλιόμετρα. ΣΚΟΠΙΑ Χάλια οδικό δίκτυο. Τώρα προσπαθούν να το ανακατασκευάσουν. Διόδια: 5 ευρώ για 200 χιλιόμετρα, αλλά αρχίζουν κι εκεί τις αναπροσαρμογές.

ΣΛΟΒΕΝΙΑ Ευχάριστο και ασφαλές οδικό δίκτυο σε σχετικά καλή κατάσταση. Διόδια: Δεν υπάρχουν. Μόνο βινιέτα αξίας 15 ευρώ για χρήση των δρόμων για 7 ημέρες. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που πληρώνουμε ΚΑΙ υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας ΚΑΙ υπέρογκα διόδια, ενώ στις υπόλοιπες χώρες όπου υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν διόδια και το αντίστροφο, εάν υπάρχουν διόδια , δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας!

Για εφαρμογή βινιέττας, όπως ισχύει στη συντριπτική πλειοψηφία των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών, ούτε λόγος να γίνεται στην Ελλάδα. Δεν συμφέρει τους εργολάβους.. Αλλά αυτούς, και το… πάρτι των κοστολογήσεων των εθνικών αξόνων, τις συμβάσεις τους (με ντοκουμέντα), τις τροπολογίες στη Βουλή και τις εκθέσεις της ΕΕ για τα υπέρογκα κόστη που διαπιστώνει στην Ελλάδα, θα αποκαλύψω στο γ΄ μέρος αυτής της έρευνας….

Ακόμη λίγη υπομονή…