Γράφει ο Γιάννης Κριτσαντώνης

Από τα ξημερώματα της Πέμπτης 9 Ιανουαρίου, αυξάνονται για πολλοστή φορά τα διόδια στους εθνικούς μας δρόμους. Ποιούς εθνικούς, δηλαδή,

«κατοχή» των εργολάβων είναι…

Αυτοί που το 2014 φώναζαν και δήλωναν παντού «μην πληρώνετε διόδια», σήμερα είναι υπουργοί και όχι μόνο αυξάνουν κάθε τόσο τις τιμές των διοδίων, αλλά με περίσσιο θράσος εγκρίνουν στους εργολάβους τη δημιουργία (εκτός των μετωπικών) και νέων πλευρικών διοδίων!

Η θρασύτατη δικαιολογία τους (αφού έχουν συναινέσει σε ληστρικές συμβάσεις με τις υπουργικές υπογραφές τους), είναι ότι οι τιμές των διοδίων αυξάνονται σύμφωνα με… «τις τιμές του καταναλωτή» ! Αλλά οι τιμές καταναλωτή δεν συμβαδίζουν φυσικά με εξωφρενικές αυξήσεις… 150% (!) όπως π.χ. σε διόδια της Εγνατίας Οδού, που αποφάσισαν…. τρία υπουργικά «λουλούδια» μας με πρόσφατη ΚΥΑ, οι Τσακαλώτος, Σπίρτζης και Χουλιαράκης. Αυτή την Κοινή Υπουργική Απόφαση έφτασε στο σημείο να μπλοκάρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «εξωφρενικά παράλογη», αφού οι ευρωπαίοι είδαν ότι πρέπει να προστατέψουν κι αυτοί τους καταναλωτές τους από «καπέλα», από μετακύληση, δηλαδή αυτής της αύξησης στα μεταφερόμενα αγαθά μέσω της Εγνατίας οδού στις αγορές της Ευρώπης…

Κανένα ΜΜΕ ή εφημερίδες όμως, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων κι αυτών σε μονόστηλα, δεν δημοσίευσε αυτή την αντίδραση της ΕΕ για την ακύρωση της αύξησης των διοδίων…

Έτσι, η εξωφρενική αυτή Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των Τσακαλώτου, Σπίρτζη και Χουλιαράκη, που χαρίζει για άλλη μια φορά, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, εκατομμύρια ευρώ στους εργολάβους, και οι οποίοι κοστολόγησαν κατασκευές από 20 εκατομμύρια έως και 6 δις ευρώ ανά χιλιόμετρο (!) στη μπαίνει στο «ψυγείο», μέχρι να εξετάσει πάλι το θέμα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στα υπόλοιπα όμως διόδια, οι «λιγότερο κραυγαλέες» αυξήσεις αυτής της συνεχιζόμενης πολιτικής απάτης, πέρασαν και ισχύουν από μεθαύριο Πέμπτη….

Αλλά, θα επανέλθω τις επόμενες μέρες στο β΄μέρος αυτού του θέματος. Με αναλυτικά στοιχεία-ντοκουμέντα θα αναφέρω ποια… διεθνή λαμόγια μετέχουν στις κοινοπραξίες, τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τα διόδια, το κόστος κατασκευής αυτοκινητοδρόμων αλλού και στην Ελλάδα, τις τιμές τους, πού υπάρχουν και γιατί υπάρχουν, όταν δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας ή αντίστροφα…

Λίγη υπομονή…