Οι ολλανδικές αρχές έθεσαν υπό κράτηση τον καπετάνιο και τον υποπλοίαρχο του Julietta D.

Το πλοίο μεταφέρθηκε με την βοήθεια ρυμουλκών στο λιμάνι , αλλά η έρευνα αμφισβητεί τις ενέργειες του καπετάνιου να εγκαταλείψει το πλοίο.

Η Ακτοφυλακή της Ολλανδίας αναφέρει ότι ανταποκρίθηκε σε σήμα κινδύνου που έλαβε από το φορτηγό πλοίο των 37.200 dwt που ζητούσε βοήθεια, και ένας εκπρόσωπος είπε στο ολλανδικό ειδησεογραφικό πρακτορείο NOS ότι η Ακτοφυλακή σε αυτές τις περιπτώσεις δεν αμφισβητεί την κρίση του καπετάνιου ότι υπάρχει έκτακτη ανάγκη.

Το πλοίο με σημαία Μάλτας ανέφερε ότι η αλυσίδα της άγκυρας έσπασε με αποτέλεσμα το πλοίο να συγκρουστεί σε ένα αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο δημιουργώντας μια μικρή τρύπα στο κύτος του. Ανέφεραν ότι το πλοίο ήταν εκτός ελέγχου εν μέσω της σφοδρής καταιγίδας που έπνεε στην περιοχή. Η ταχύτητα του ανέμου έφτανε τα 75 μίλια και τα κύματα τα έως 6 μέτρα.

Δύο ολλανδικά ελικόπτερα μαζί με σκάφη διάσωσης της Βασιλικής Ολλανδικής ομάδας Διάσωσης (KNRM) στάλθηκαν στο σημείο. Ζήτησαν επίσης βοήθεια από τη βελγική ακτοφυλακή και κατάφεραν να εντοπίσουν το bulker μεταξύ 15 και 20 μιλίων από την ακτή. Πραγματοποιήθηκε αεροδιακομιδή και των 18 μελών του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου και του υποπλοίαρχου.

Τα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι χθες το βράδυ η αστυνομία συνέλαβε τον καπετάνιο και τον υποπλοίαρχο στα πλαίσια της έρευνας. Αναφέρουν ότι οι αρχές υποστηρίζουν ότι ο καπετάνιος και ο υποπλοίαρχος θα έπρεπε να είχαν παραμείνει στο πλοίο όσο το δυνατόν περισσότερο, και να φύγουν μόνο εάν υπήρχε άμεσος κίνδυνος. Ερευνώνται για την πρόωρη εγκατάλειψη του πλοίου, το οποίο θα μπορούσε στη συνέχεια να προσαράξει στις ολλανδικές ακτές.

Η έρευνα θα εξετάσει επίσης τη ζημιά που προκλήθηκε από το φορτηγό πλοίο όταν αυτό προσέκρουσε στη βάση ενός μετασχηματιστή στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο Hollande Kust Zud. Η Tennet που κατασκευάζει τις πλατφόρμες για το έργο Vattenfall αναφέρει ότι δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στον μετασχηματιστή που χτυπήθηκε. Μόλις υποχωρήσει η καταιγίδα, σχεδιάζουν να επιθεωρήσουν το σημείο για να δουν εάν υπήρξαν ζημιές λόγω της πρόσκρουσης.

Το Julietta D συνέχισε να παρασύρεται, έχοντας σαν αποτέλεσα την εγκατάλειψη μιας υπεράκτιας πλατφόρμας πετρελαίου, πριν φτάσει στο σημείο χθες το απόγευμα το Sovereign, ένα μεγάλο ρυμουλκό της Boskalis, περίπου τέσσερις ώρες μετά την εγκατάλειψη του πλοίου. Τέσσερις διασώστες από το τμήμα διάσωσης της Boskalis, μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο στο Julietta D και κατάφεραν να συνδέσουν ένα σύρμα ρυμουλκήσεως για να αποτρέψουν το πλοίο να προσαράξει. Το Julietta D ρυμουλκήθηκε στην ανοικτή στη θάλασσα προληπτικά.

Ένα δεύτερο ρυμουλκό επιχείρησε επίσης να συνδέσει ένα σύρμα ρυμουλκήσεως, αλλά σύμφωνα με την Boskalis, λόγω των πολύ δύσκολων συνθηκών η επιχείρηση αυτής της σύνδεσης έπρεπε να διακοπεί. Ολλανδικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η ακτοφυλακή ανέφερε ότι ένα άτομο στο ρυμουλκό και ένα δεύτερο σε μια από τα σκάφη διάσωσης του KNRM τραυματίστηκαν ελαφρά κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να ασφαλίσουν το δεύτερο ρυμουλκό.

Ένα δεύτερο μεγάλο ρυμουλκό της Boskalis, το Manta, φορτωμένο με εξοπλισμό διάσωσης και πρόσθετο προσωπικό, στάλθηκε επίσης στο πλοίο και με το πρώτο φως της ημέρας εχθές μπόρεσαν να συνδέσουν επιτυχώς και ένα δεύτερο σύρμα ρυμουλκήσεως. Τα ρυμουλκά της Boskalis μπόρεσαν στη συνέχεια να ρυμουλκήσουν το Julietta D στο Ρότερνταμ καθώς η ένταση του αέρα μειώθηκε και τα κύματα ήταν μικρότερα.

Το δεξαμενόπλοιο Pechora Star που χτυπήθηκε από το Julietta D παρέμεινε αγκυροβολημένο και προσέδεσε στο λιμάνι του Άμστερνταμ το πρωί της Τρίτης με ιδία μέσα.

Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία στην οποία ανήκει το Julietta D ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους για τις προσπάθειές τους και υποσχέθηκε να συνεργαστεί πλήρως για την διερεύνηση της υπόθεσης.

 

πηγή : e-nautilia.gr