Η Ελλάδα αναλαμβάνει πρωτεύοντα ρόλο στη ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου «Sounion»
για την αποτροπή περιβαλλοντολογικής καταστροφής, σύμφωνα με το Bloomberg. Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων, η χώρα μας ηγείται των προσπαθειών διάσωσης του πετρελαιοφόρου «Sounion», το οποίο πλέει ακυβέρνητο στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από επίθεση των ανταρτών Χούθι, την ίδια στιγμή που υπάρχει έντονη ανησυχία για πιθανή διαρροή του φορτίου του και τον κίνδυνο οικολογικής καταστροφής. Το σχέδιο διάσωσης οργανώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σε συνεργασία με Ευρωπαίους και περιφερειακούς ηγέτες, όπως ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν.
Η Ελλάδα χρησιμοποίησε επίσης διπλωματικούς διαύλους με το Ιράν, υποστηρικτή των Χούθι. Το σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά του πετρελαίου σε άλλο πλοίο και τη ρυμούλκηση του «Sounion» σε ασφαλές λιμάνι, πιθανότατα στο Τζιμπουτί. Αρχικά, οι Χούθι είχαν απειλήσει να εμποδίσουν τη ρυμούλκηση, όμως τελικά συμφώνησαν. Η επιχείρηση θα υποστηριχθεί από ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά πλοία της ναυτικής επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι Σαουδάραβες πιθανότατα θα επιβλέπουν τη μεταφορά του πετρελαίου.
Ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, δήλωσε ότι συζήτησε με τον Σαουδάραβα ομόλογό του για να διασφαλίσουν ότι η επιχείρηση θα γίνει με ασφάλεια. Το «Sounion», υπό ελληνική σημαία, μετέφερε 150.000 τόνους αργού πετρελαίου από το Ιράκ όταν επλήγη. Το πλήρωμα διασώθηκε, αλλά το πλοίο υπέστη ζημιές και υπάρχουν φόβοι για διαρροή πετρελαίου, αν και εκπρόσωποι της επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» το διαψεύδουν.
Μια ενδεχόμενη διαρροή θα είχε σοβαρές συνέπειες για τις ακτές της Υεμένης και των γειτονικών χωρών. Σε περίπτωση διαρροής ολόκληρου του φορτίου, το γεγονός θα κατατασσόταν ανάμεσα στις μεγαλύτερες πετρελαιοκηλίδες στην ιστορία.