Εγκλωβισμένα στην θάλασσα βρίσκονται τάνκερ που μεταφέρουν βενεζουελάνικο πετρέλαιο, που αντιστοιχεί σε παραγωγή περίπου δυο μηνών, καθώς τα διυλιστήρια

παγκοσμίως αρνούνται να δεχθούν το αργό από τη χώρα αυτή υπό τον φόβο ότι θα υποστούν κυρώσεις από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με κλαδικές πηγές, έγγραφα της PDVSA και ναυτιλιακά δεδομένα που επικαλείται το Reuters. Η Ουάσινγκτον αυστηροποιεί τις κυρώσεις προκειμένου να μειώσει τις πετρελαϊκές εξαγωγές της Βενεζουέλας και να στερήσει την κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο από τη βασική πηγή εσόδων της. Οι εξαγωγές του μέλους του OPEC κινούνται κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 70 ετών, ενώ η οικονομία της χώρας έχει καταρρεύσει, ωστόσο ο Μαδούρο παραμένει στη θέση του –προς εκνευρισμό της κυβέρνησης του αμερικανού προέδρου Ντόνλαντ Τραμπ. Η Ουάσινγκτον έβαλε αυτόν τον μήνα σε «μαύρη λίστα» πλοία και εμπόρους για τον ρόλο τους στο εμπόριο και την μεταφορά πετρελαίου της κρατικής πετρελαϊκής PDVSA και απείλησε να προσθέσει και άλλους στη λίστα με τις οντότητες στις οποίες έχει επιβάλλει κυρώσεις. Σύμφωνα με το Reuters, τουλάχιστον 16 πετρελαιοφόρα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 18,1 εκατ. βαρέλια βενεζουελάνικου πετρελαίου έχουν εγκλωβιστεί στη θάλασσα παγκοσμίως, καθώς οι αγοραστές τους «γυρίζουν την πλάτη» για να αποφύγουν το ενδεχόμενο κυρώσεων. Μάλιστα, ορισμένα από τα πλοία αυτά βρίσκονται στη θάλασσα για περισσότερο από έξι μήνες, και έχουν πλεύσει προς διάφορα λιμάνια αλλά δεν έχουν καταφέρει να ξεφορτώσουν. Σημειώνεται πως τα φορτία πετρελαίου σπανίως φορτώνονται στα τάνκερ αν δεν υπάρχει αγοραστής. Αυτά που βρίσκονται στη θάλασσα χωρίς αγοραστή, γενικά θεωρούνται προβληματικά στον κλάδο και συνήθως πωλούνται με έκπτωση. Κάθε τάνκερ επιβαρύνεται με υψηλούς τόκους υπερημερίας για κάθε ημέρα καθυστέρησης στο ξεφόρτωμα. Το κόστος για τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο της Βενεζουέλας είναι τουλάχιστον 30.000 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με ναυτιλιακή πηγή που επικαλείται το Reuters. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το πρακτορείο, μεταξύ των πλοίων που έχουν εγκλωβιστεί είναι το MT Kelly, που φέρει σημαία Παναμά και το διαχειρίζεται εμπορικά η Altomare SE,η οποία έχει έδρα στην Ελλάδα. Το πλοίο σάλπαρε για την Τουρκία τον Απρίλιο χωρίς η PDVSA να έχει ανακοινώσει τον ναυλωτή. Το πλοίο εισήλθε στη Μεσόγειο, αλλά αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω, μέσω των στενών του Γιβραλτάρ και να πλεύσει γύρω από τις αφρικανικές ακτές. Ούτε η PDVSA, ούτε το υπουργείο Πετρελαίου της Βενεζουέλας, αλλά ούτε και η Altomare έχουν απαντήσει σε αιτήματα του Reuters για σχολιασμό. Κατά το πρακτορείο, τα περισσότερα τάνκερ σάλπαραν για τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, την Ινδονησία ή το Τονγκό αλλά ακόμα δεν έχουν ξεφοφρτώσει. Έξι από τα πλοία που έχουν αγκυροβολήσει ανοικτά της Μαλαισίας τα διαχειρίζεται η Eurotankers Inc, η οποία έχει έδρα στην Ελλάδα, και περιμένουν έως και 4 μήνες για να ξεφορτώσουν. Ούτε η Eurotankers απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μετά από συνάντηση που είχε με τον Αμερικανό Πρέσβη, δήλωσε πως η ΕΕΕ είναι «προσηλωμένη στην τήρηση των περιοριστικών μέτρων των ΗΠΑ και θα συνεχίσει να συνιστά στα μέλη της να απέχουν από επιχειρηματικές δραστηριότητες με τη Βενεζουέλα έως ότου υπάρξει αλλαγή των συνθηκών».