Γράφει ο Π. Κοκκινίδης

Σ αυτές τις πρωτόγνωρες στιγμές, όλοι ψάχνουμε να βρούμε τα πατήματα μας προκειμένου αφενός να προσαρμοστούμε ώστε να η επόμενη ημέρα

να μας βρει έτοιμους για επανεκκίνηση, αφετέρου να συνεισφέρουμε, ο καθένας από την δική του πλευρά και ανάλογα με την δυνατότητα που έχει, προκειμένου να προσφέρει μια άμεση ή έμμεση βοήθεια - ιδέα, που μπορεί να κάνει την καθημερινότητα μας καλύτερη.

Σ αυτό το πλαίσιο την 21/3/20 απηύθυνα στις εταιρείας που έχουν στην διαχείριση τους τα super market ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, MY MARKET , ΜΑΣΟΥΤΗΣ, το κάτωθι mail :

"Οι πρόσφατες εξελίξεις γύρω από τον covid-19 και οι αποφάσεις που αναγκάστηκε να επιβάλει η κυβέρνηση για τον περιορισμό-απροτοπή της πανδημίας, έχουν θέσει το σύνολο του κοινωνικού ιστού κάτω από πρωτόγνωρες και τεράστιες πιέσεις.

Την μερική αποσυμπίεση των πιέσεων αυτών προσπάθησε να ενεργήσει η κυβέρνηση ανακοινώνοντας σειρά μέτρων (καταβολή του 60% του μηνιαίου μισθώματος για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, επίδομα ευρώ 800 για εργαζομένους και ελεύθερους επαγγελματίες, αναστολή καταβολή δόσεων είτε αυτές αφορούν Δημόσιο είτε τράπεζες κλπ) προκειμένου να μπορέσει μεγάλο μέρος του πληθυσμού, που έχει υποστεί οικονομική και όχι μόνο ζημία απλά να επιβιώσει και όχι να διαβιώσει αξιοπρεπώς, όπως επιτάσσει και το Σύνταγμα της χώρας.

Τούτων δοθέντων , προκύπτει το ερώτημα, εσείς ως εταιρεία, πως τοποθετήστε απέναντι στο ως άνω διαμορφούμενο σκηνικό; Συγκεκριμένα και εφόσον σήμερα ο κλάδος σας αποτελεί, αν όχι τον μοναδικό σίγουρα τον βασικότερο προμηθευτή των νοικοκυριών, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα οικονομικά σας στοιχεία:

Πως ανταποδίδετε την μεγάλη και μονόπλευρη εισροή εσόδων στην κοινωνία;

Πως βοηθάτε τις πληγείσες κοινωνικές ομάδες;

Πως προφυλάσσεστε το προσωπικό σας από τον covid-19;

Πως υποστηρίζετε τους ανταγωνιστές σας- παραγωγούς που παρά την θέληση τους αποκλείστηκαν από την δυνατότητα προσφοράς στην κοινωνία με αποτέλεσμα να καρπωθείτε έσοδα τα οποία σε διαφορετική περίπτωση δεν θα καρπωνόσασταν;

Πως έχετε διαμορφώσει τις τιμές των αντίστοιχων προϊόντων που ο πολίτης έβρισκε στην λαϊκή και σήμερα δεν μπορεί να βρει παρά μόνο στα καταστήματα του κλάδου σας;

Εν αναμονή των απαντήσεων σας

Π.Κοκκινίδης
6974....53 "

Η ημέρα αποστολής ήταν Σάββατο και συγκεκριμένα το Σάββατο που με εντολή της Κυβέρνησης είχε απαγορευθεί η λειτουργία των Λαϊκών Αγορών και αφορμή στάθηκε η επίσκεψη μου σε κάποιο από τα ανωτέρω super market, προκειμένου να προμηθευτώ προϊόντα που συνήθως προμηθεύομαι από την Λαϊκή Αγορά. Εκεί διαπίστωσα ότι το προσωπικό του δεν προλάβαινε να γεμίσει τα ράφια των συγκεκριμένων ειδών, καθότι υπήρχε αυξημένη ζήτηση (η ώρα ήταν 08:20πμ), και ότι οι τιμές ήταν ακριβότερες από τις αντίστοιχες στους πάγκους (και μιλώ πάντα για ομοειδή είδη).

Μη έχοντας επιλογή αναγκάστηκα να αγοράσω κάποια προϊόντα - όχι όλα όσα θα ήθελα- συμμετέχοντας έτσι και εγώ, όπως και άλλοι φαντάζομαι, στις εισπράξεις της συγκεκριμένης ημέρας , του συγκεκριμένου καταστήματος, που θεωρητικά και λόγω μη ύπαρξης άλλης επιλογής, θα ήταν κατά πολύ αυξημένες την συγκεκριμένη ημέρα, όπως άλλωστε ήταν και όλες τις προηγούμενες ημέρες.

Αποχωρώντας από το κατάστημα και σκεφτόμενος τον όγκο δουλειάς και επομένως τις εισπράξεις που έχουν τα super market την συγκεκριμένη περίοδο, έψαξα να βρω πως συνεισφέρουν στην κοινωνία, πως ανταποδίδουν τα κέρδη που έχουν και που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είχαν (η λογική των super market με τα 12μηνα είδη βασίζεται στο πόσες φορές θα γυρίσω τα λεφτά μου μέσα στην χρονιά και θα μοχλεύσω τα έσοδα πριν πληρώσω τους προμηθευτές μου ώστε να αυξήσω τα κέρδη μου). Για παράδειγμα η ΔΕΗ λέει ότι έχει κάποια έκπτωση, οι ασφαλιστικές και φορολογικές εισφορές αναστάλθηκαν (δεν πάγωσαν, προσοχή! διότι μπροστά μας θα τα βρούμε) , εταιρείες τηλεφωνίας πρόσφεραν με τον δικό τους τρόπο κλπ. Όσο και αν έψαξα, δεν βρήκα κάτι, οπότε και κοινοποίησα το ανωτέρω mail στις διευθύνσεις που οι ίδιες οι ως άνω εταιρείες έχουν για επικοινωνία με το κοινό - πελάτες (τα περιβόητα info - άλλη μεγάλη κουβέντα), κοινοποιώντας το παράλληλα στο υπουργείο ανάπτυξης.

Πόσοι λέτε να μου απάντησαν; Μία εταιρεία μου απάντησε και μάλιστα τηλεφωνικά. Οι άλλες, συμπεριλαμβανομένου και του υπουργείου, ακόμη τίποτε. Ως τηλεφωνική απάντηση (από την μία εταιρεία που μπήκε στον κόπο ν ασχοληθεί) έλαβα γενικές πληροφορίες - ενημερώσεις για τις τιμές τους, για το πόσο τις προσέχουν κλπ. Όταν όμως ρώτησα, τι μπορείτε εσείς ως εταιρεία να κάνετε συγκεκριμένα σ αυτή την παράξενη-δύσκολη για όλους περίοδο, όταν έχετε τέτοια συγκέντρωση εσόδων, σιγή επικράτησε από την άλλη πλευρά. Προκειμένου να διευκολύνω ανέφερα διάφορα παραδείγματα όπως να έχουν κάποια συμβολική έκπτωση σε είδη πρώτης ανάγκης, να μιλήσουν με προμηθευτές τους να πετύχουν καλύτερες τιμές - όρους, να συνεισφέρουν κάτι στον ανταγωνισμό των Λαϊκών αγορών που δεν του επιτράπηκε την συγκεκριμένη ημέρα να διεκδικήσει το μερίδιο του από την πίτα, ώστε να υπάρχει και αύριο (ο ανταγωνισμός μόνο υγεία προσφέρει στην οικονομία) να υπάρχει, αλλά και πάλι ουδεμία απάντηση έλαβα. Προκειμένου να βγάλω από την δύσκολη θέση την συνομιλήτρια μου, την παρακάλεσα να με καλέσει κάποιος ο οποίος μπορεί έχιε την ευθύνη να απαντησει και να τοποθετηθεί και να μου απαντήσουν γραπτώς για τις θέσεις τους. Μαντέψτε......... η τηλεφωνική συνομιλία έγινε στις 23/3 και έως σήμερα, ουδεμία απάντηση- επικοινωνία υπάρχει.

Οπότε εύλογα προκύπτουν διάφορα ερωτήματα όπως ενδεικτικά, ποια η προσωπική - εταιρική ευθύνη των συγκεκριμένων παικτών της αγοράς ; Τι δίνουν πίσω στον πελάτη τους; (και δεν μιλώ για δωρεές κλπ, αλλά επιτέλους ας δώσει κάποιος κάτι στον πελάτη του που του πληρώνει τον μισθό του, που λόγω αυτού υπάρχει). Για ποιον λόγο υπάρχουν οι διευθύνσεις info@....., από την στιγμή που δεν απαντούν; Πως οι decision makers των ως άνω super market αισθάνονται όταν δε απαντώνται τα mail τους;

Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα που επιθυμεί, όμως βασικότερο όλων, ας μην μείνει στα συμπεράσματα, αλλά ας ενεργήσει.

 

Πολυχρόνης Κοκκινίδης

Δικηγόρος MBA, Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής, Διαπιστευμένος Εκπαιδευτής Διαμεσολαβητών,

Πιστοποιημένος Επαγγελματίας Διαπραγματευτής, Deal Facilitator