Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη πρέπει να γνωρίζουμε τι νομοθετείται και τι ισχύει.

Λοιπόν με δυο λόγια για να συνεννοούμαστε ειδικά για το Σκαραμαγκά. Η νομοθεσία η οποία διέπει την επένδυση αφορά στρατηγικές επενδύσεις για την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη, την εθνική άμυνα και ασφάλεια, το περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή. Και ο επενδυτής δεν χρειάζεται νέα αδεια παραγωγής ηλεκρικού ρεύματος και διαχείρισης φυσικού αερίου εφόσον έχει πλοία τα οποία χρησιμοποιεί ως πλωτα ναυπηγήματα ήδη.

ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Η αρχική ρύθμιση για το Σκαραμαγκά 1. Σύμφωνα με τον Ν. 4949/2022 άρθρα 5 , 6 και 7 εντάσσει σε ειδική ρύθμιση για τη βιώσιμη ανάπτυξη κλπ. Και σύμφωνα με το άρθρο 12 του ίδιου νόμου ειδικά για το Σκαραμαγκά ""Δικαστική και διαιτητική επίλυση διαφορών για κάθε διαφορά με το Δημόσιο παραπέμπεται και επιλύεται οριστικώς με διαιτησία, που διεξάγεται σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του Κανονισμού Διαφάνειας στις δυνάμει Συνθήκης Διαιτησίες Επενδυτών -Κρατών, όπως υιοθετήθηκε το 2013 («UNCITRAL Arbitration Rules with new article 1 par. 4, as adopted in 2013, Rules on Transparency in Treaty based Investor-State Arbitration») της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για το Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο"2.

Σύμφωνα με την παρ. 2. επειδή η επένδυση του παρόντος λαμβάνει επιπλέον τα κίνητρα της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4864/2021, Η οποία σε συνδυασμό με το άρθρο 267 του ν. 4555/2018 (Α’ 133), "περί πλωτών τερματικών σταθμών φυσικού αερίου," με το Νομο 5039/2023 αρθρο 50 Επικαιροποιηθηκε και δίνει τη δυνατότητα «Άρθρο 267Πλωτοί τερματικοί σταθμοί παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης, επαναεριοποίησης, παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και διαχείρισης φυσικού αερίου "Τα πλοία της παρ. 1, που έχουν ήδη υπαχθεί στις διατάξεις του ν.δ. 2687/1953 (Α’ 317) και χρησιμοποιούνται ως πλωτά ναυπηγήματα για τους σκοπούς της παραγράφου 1, εξακολουθούν να διέπονται από τις διατάξεις αυτές.»

Ελισάβετ Μπούρα