Η Δημοτική Αρχή Πετρούπολης συντασσόμενη με την Ένωση Γονέων Πετρούπολης,
τους Συλλόγους Γονέων και του Συλλόγους των Εκπαιδευτικών αντιτίθεται στην προσπάθεια του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του (Περιφερειακές και Τοπικές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) να υλοποιήσει συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων σε σχολεία της Πετρούπολης.
Ήδη σε έκτακτη συνεδρίασή του (12/8/2024) το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε την διαφωνία του με την συγχώνευση των 1ου και 16ου Νηπιαγωγείου και εισηγήθηκε τη μη μεταβολή στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επιπροσθέτως, η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εντολή της προς τους Διευθυντές των σχολείων, ζητά να δηλώσουν τα πλεονάσματα, τα κενά και τον νέο αριθμό τμημάτων, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι εγγραφές όλων των μαθητών και δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι εξετάσεις των μετεξεταστέων μαθητών. Με βάση αυτά είναι ξεκάθαρο ότι θα μεταβληθεί η κατάσταση με τους μαθητές ανά τάξη.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία επιδιώκεται να προχωρήσουν η συγχώνευση τμημάτων και οι μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία. Στο 5ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας προτίθεται να μειώσει τμήματα, αυξάνοντας τους μαθητές ανά τμήμα. Αυτό θα οδηγήσει σε τμήματα των 26 και 27 μαθητών ενώ αυτούς που «περισσεύουν» θα τους στείλουν σε άλλα σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους.
Είναι απαράδεκτο η μόρφωση των παιδιών μας και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών να αντιμετωπίζονται ως κόστος και να θυσιάζονται στο όνομα της «εξοικονόμησης» και του «εξορθολογισμού» πόρων.
Η Δημοτική Αρχή Πετρούπολης διαφωνεί με τις επιδιωκόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία της πόλης και καλεί τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν σε κάτι τέτοιο. Αυτό που χρειάζεται είναι να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, ώστε να διευκολυνθεί και να αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα να εξασφαλιστεί ότι δε θα γίνει καμία μετακίνηση μαθητή και ότι όλοι οι μαθητές θα γραφτούν στα σχολεία τους.
Καλούμε το Υπουργείο να προχωρήσει σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων με βάση τα πραγματικά κενά των σχολείων και να καλύψει τις ανάγκες παράλληλης στήριξης με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή.