Στα τέλη του 2021 εκτιμά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα μπορέσει να προκηρυχθεί το έργο της επέκτασης της γραμμής 2 του

μετρό προς την δυτική Αττική με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον. Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο της ομιλίας του στη διαδικτυακή εκδήλωση του Economist για τη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.

Αναφερόμενος στην υλοποίηση μίας νέας γενιάς μεγάλων έργων, ο κ. Καραμανλής μίλησε συγκεκριμένα για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας. Υπογράμμισε ότι ιδίως η επέκταση της γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον (Παλατιανή και Ιλιον) που θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα, είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ανακοίνωσε ότι είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ.

Η εν λόγω επέκταση της γραμμής 2 προς τη δυτική Αττική, όπως προκύπτει, θα γίνει με ένα σταθμό λιγότερο σε πρώτη φάση. Υπενθυμίζεται ότι βάσει του αρχικού σχεδιασμού η επέκταση θα είχε τρεις υπόγειους σταθμούς (Παλατιανή, Ιλιον και Αγιο Νικόλαο ως τερματικό) προκειμένου να καλύπτει πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας στις περιοχές της Πετρούπολης, του Ιλίου και του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού. Ωστόσο, σύμφωνα με τον νέο προγραμματισμό του υπουργείου, η συγκεκριμένη γραμμή θα τερματίζει τελικά στον σταθμό «Ιλιον» τουλάχιστον σε πρώτη φάση, καθώς η δημιουργία του σταθμού Αγίου Νικολάου παραμένει στον σχεδιασμό και δεν εγκαταλείπεται χωρίς ωστόσο να αποτελεί προτεραιότητα.

Εως τώρα έχουν ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό, οι τοπογραφικές εργασίες και τις γεωτεχνικές/γεωφυσικές έρευνες της περιοχής, όπως και η προκαταρκτική μελέτη χάραξης του έργου της επέκτασης και χωροθέτησης των κατασκευών (σταθμών και φρεάτων).