Νέα σχολική χρονιά: κάθε πέρυσι και καλύτερα. Η ελπίδα βρίσκεται στην οργάνωση και τον αγώνα για τις ανάγκες των παιδιών μας  

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά και οι γονείς βρίσκονται και πάλι αντιμέτωποι με ένα βουνό υποχρεώσεων και δυσκολιών που καλούνται να ξεπεράσουν ώστε να μπορέσουν να δώσουν στα παιδιά τους ό,τι καλύτερο μπορούν για τη μόρφωση και τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση υλοποιεί μια πολιτική που συνεχώς υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, συνολικά την εκπαιδευτική διαδικασία και φορτώνει νέα βάρη στις πλάτες των γονιών, μια πολιτική που δε βρίσκει απέναντι της τη δημοτική αρχή Τσίρμπα (ΝΔ) γιατί από την πρώτη στιγμή έχει υιοθετήσει το ρόλο του «αβανταδόρου» της κυβερνητικής πολιτικής. 

Ας δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα: 

1.Πριν καν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, μέσα στο κατακαλόκαιρο, δημοσιεύτηκαν και επίσημα από την κυβέρνηση οι συγχωνεύσεις 2 δημοτικών σχολείων και 8 νηπιαγωγείων στο δήμο μας. Πιο συγκεκριμένα ανακοινώθηκαν οι συγχωνεύσεις:   

-του 5ου και του 10ου δημοτικού σχολείου Αγίων Αναργύρων σε 5ο δημοτικό σχολείο

-του 4ου και 9ου νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων σε 4ο νηπιαγωγείο

-του 5ου και 11ου νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων σε 5ο νηπιαγωγείο

-του 8ου και 12ου νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων σε 8ο νηπιαγωγείο

-και του 5ου και 10ου νηπιαγωγείου Καματερού σε 5ο νηπιαγωγείο.

Ταυτόχρονα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η συγκρότηση των τμημάτων γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή 25 και άνω μαθητές. Στα ΕΠΑΛ έχουμε μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, με καταργήσεις ειδικοτήτων, που αναγκάζουν τους μαθητές ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να μετακινηθούν σε σχολεία άλλων δήμων. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συγκροτούνται τμήματα στον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό 25 μαθητών, με μετακινήσεις των υπολοίπων σε όμορες σχολικές μονάδες. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων αυτών δεν λαμβάνονται υπόψη οι γνωματεύσεις μαθητών με εκπαιδευτικές δυσκολίες.

Στην πράξη μιλάμε για καταργήσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων γιατί η μόρφωση των παιδιών μας αντιμετωπίζεται από τις κυβερνήσεις διαχρονικά ως «κόστος» και στα πλαίσια του «εξορθολογισμού» υπάρχουν περικοπές, με συνέπεια μαθητές να στοιβάζονται σε 26αρια και 27αρια τμήματα.

Η απόφαση για συγχωνεύσεις σχολείων στο δήμο μας έχει συναντήσει την αντίθεση τόσο της Ένωσης Γονέων, όσο και των εκπαιδευτικών των προαναφερόμενων σχολείων. Για τις συγκεκριμένες συγχωνεύσεις υπάρχει επίσης αρνητική γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου.

2.Την ίδια στιγμή που όλοι στενάζουμε με την ακρίβεια και ο μισθός εξανεμίζεται μέχρι τη μέση του μήνα, οι γονείς καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να ανταποκριθούν στις λίστες με τα σχολικά αναλώσιμα που φέτος είναι ακόμα πιο «αλμυρές». Ήδη, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, πολλά σχολεία δεν έχουν ούτε τα βασικά που χρειάζονται για να είναι έτοιμα όταν χτυπήσει το 1ο κουδούνι (από τα είδη καθαρισμού μέχρι και χαρτί και μελάνι). Παράλληλα, τα λαϊκά νοικοκυριά βγάζουν το τεφτέρι για να υπολογίσουν ποιες εξωσχολικές δραστηριότητες μπορούν να αντέξουν και ποιες όχι. Κατά τα άλλα «δημόσια και δωρεάν» παιδεία…

Και σα νη μην έφταναν όλα αυτά, η δημοτική αρχή προχώρησε φέτος σε αυξήσεις της τάξης του 20% στην εγγραφή και στις συνδρομές στα τμήματα πολιτισμού, ενώ κατάργησε και την έκπτωση για το 2ο παιδί. Για τις αυξήσεις, επικαλείται την ανάγκη να καλύψει τις αμοιβές των εργαζομένων στα τμήματα αυτά, στη λογική της ανταποδοτικότητας. Αντί δηλαδή να διεκδικήσει από την κυβέρνηση χρηματοδότηση για να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι το μισθό τους, φορτώνει ένα ακόμα βάρος στις πλάτες των δημοτών που περνάνε συνεχώς από το ταμείο.  

3.Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί ανοίγουν και 50 βρέφη θα μείνουν φέτος εκτός. Δηλαδή 50 οικογένειες είναι στον αέρα σε σχέση με τον προγραμματισμό τους. Αν και η επιστήμη, έχει αποδείξει την σημασία που έχει για την ανάπτυξη του παιδιού, η ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση σε αυτήν την τρυφερή ηλικία, διαχρονικά οι κυβερνήσεις ασχολούνται µε τους παιδικούς σταθμούς, µε όρους υποβάθμισης, υποχρηµατοδότησης, χωρίς να καλύπτουν µε ουσιαστικό τρόπο τις ανάγκες των παιδιών. Εμείς όμως δε µπορούµε να πάµε πίσω από την ανάγκη να υπάρχει ολόπλευρη, παιδαγωγική παρέµβαση στα κρίσιµα χρόνια της προσχολικής ηλικίας, με κατάλληλο επιστηµονικό προσωπικό, σύγχρονα και ασφαλή κτίρια, υλικοτεχνική υποδοµή.

Οι ανάγκες των παιδιών μας δεν είναι κόστος! 

Η πρόσβαση στον πολιτισμό και στον αθλητισμό δεν είναι πολυτέλεια και εμπόρευμα αλλά δικαίωμα.

Τίποτα από αυτά που δικαιούμαστε εμείς και τα παιδιά μας δεν είναι πολυτέλεια. 

Όλα τα παραπάνω ζητήματα αναδείξαμε και αντιπαλέψαμε, μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο. Καλούμε τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές να οργανώσουν την πάλη τους μέσα από τα συλλογικά τους όργανα για να έχουν τη μόρφωση και τη ζωή που τους αξίζει στον 21ό αιώνα. Σε αυτόν τον αγώνα η Λαϊκή Συσπείρωση θα συνεχίσει να δίνει όλες της τις δυνάμεις. 

Δε συμβιβαζόμαστε με αυτήν την κατάσταση. Με αισιοδοξία, που αντλούμε από το χαμόγελο των παιδιών μας, οργανώνουμε την πάλη μας και διεκδικούμε: 

-Να ανακληθούν η απόφαση για συγχωνεύσεις στις σχολικές μονάδες του δήμου μας και οι συμπτύξεις τμημάτων. 

-Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

-Κανένας μαθητής χωρίς την παράλληλη στήριξη που χρειάζεται. 

-Μέχρι 15 μαθητές στην Α’ και Β’ Δημοτικού και μέχρι 20 στις υπόλοιπες τάξεις. 

-Κανένας μαθητής μακριά από το σχολείο της γειτονιάς του.

-Κατάργηση του ΦΠΑ στα σχολικά είδη.

-Σύγχρονη, αναβαθμισμένη, δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή. Κανένα βρέφος και παιδί εκτός παιδικών σταθμών. 

-Δωρεάν πρόσβαση στον πολιτισμό και τον αθλητισμό. 

-Κάλυψη των αναγκών του Δήμου από τον κρατικό προϋπολογισμό για να μη βάζουν οι δημότες διαρκώς το χέρι στην τσέπη.