«Πήγες τα χαρτιά για τα διόδια; Μην αργείς, δεν ξέρεις τι ξημερώνει μετά τις εκλογές…» Η φράση που λεγόταν συνεχώς – εν είδει αστεϊσμού – ανάμεσα σε κατοίκους του

Ωρωπού αποδείχτηκε προφητική.

Οι προεκλογικές δεσμεύσεις σύντομα μετατράπηκαν σε μετεκλογική ψυχρολουσία. Μόλις πέντε 24άωρα μετά τη διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών, η Νέα Οδός Α.Ε. αναγκάστηκε να αποκαλύψει όσα ξέχασε να πει ο Χρήστος Σπίρτζης όταν ζητούσε την ψήφο των πολιτών. «Το ανώτατο όριο ένταξης συνδρομητών στο πρόγραμμα υπερκαλύφθηκε» ανακοίνωσε η εταιρεία, ξεκαθαρίζοντας ότι η συμφωνία με το υπουργείο αφορούσε μόλις 5.000 δημότες από τους συνολικά 30.000. Είπε, δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ πως όσοι δημότες «πρόλαβαν, πρόλαβαν»!

«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι βάσει των συμφωνηθεισών δεσμεύσεων της εταιρείας μας αναφορικά με το Fast Pass Oropos, έχει υπερκαλυφθεί το ανώτατο όριο ένταξης συνδρομητών στο πρόγραμμα (5.000 οχήματα - συνδρομητές). Ειδικότερα, σήμερα 11 Ιουλίου, 5.016 μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού και της Κοινότητας Βαρνάβα του Δήμου Μαραθώνα έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα Fast Pass Oropos, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένουν 1.236 επιπλέον αιτήσεις οι οποίες, παρά την υπερκάλυψη του ανώτατου ορίου, θα διεκπεραιωθούν με σειρά προτεραιότητας τις επόμενες ημέρες. Με βάση τα παραπάνω, θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι από αύριο Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2019, παύουμε να δεχόμαστε νέες αιτήσεις και καταθέσεις δικαιολογητικών για ένταξη στο Fast Pass Oropos» αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.

«Τι να σας πούμε; Αυτή τη συμφωνία είχαμε κάνει με το υπουργείο» επαναλαμβάνουν μονότονα υπάλληλοι της Νέας Οδού Α.Ε. στις διαμαρτυρίες δημοτών που πρόλαβαν να πάρουν τη βεβαίωση από τον δήμο όχι όμως και να καταθέσουν νωρίτερα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Και μπορεί κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να καταγγέλλουν, κατ’ ιδίαν ή δημοσίως, τις «σκοτεινές δυνάμεις» που κρύβονται πίσω από την αθέτηση της συμφωνίας (υποτίθεται για το σύνολο των δημοτών), ωστόσο η επιβεβαίωση των επίσημων ανακοινώσεων της Νέας Οδού από το αρμόδιο υπουργείο και τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του το «Π» δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας.

Δεν ισχύουν ούτε τα πλευρικά

Ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης – που στις 19 Μαΐου πανηγύριζε για την «απαλλαγή των κατοίκων του Δήμου Ωρωπού και της Κοινότητας Βαρνάβα από την πληρωμή όλων των διοδίων (μετωπικά και πλευρικά)» «μέχρι το τέλος του 2022, που θα ολοκληρωθεί η εφαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων» – μπορεί να ανέφερε εκ παραδρομής πως η απαλλαγή αφορούσε και στα πλευρικά διόδια, ξέχασε ωστόσο να ανακοινώσει πως η συμφωνία αφορούσε συνολικά 5.000 fast pass.

«(...)Η ένταξη στο ανωτέρω πρόγραμμα αναστολής πληρωμής τέλους διοδίων θα ισχύσει για ανώτατο όριο 5.000 οχήματα (πομποδέκτες) συνολικά αναφέρει χαρακτηριστικά επιστολή της Νέας Οδού (στην οποία παραπέμπει το υπουργείο με έγγραφό του) με ημερομηνία 08/04/2019 και θέμα «Εφαρμογή Εκπτωτικού Προγράμματος Fast Pass Oropos», που έχει στη διάθεσή του το «Π».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και επόμενη παράγραφος του εν λόγω εγγράφου, αφού αποκαλύπτει ότι ο υπουργός έκανε ένα ακόμη λαθάκι, χρονικό. «Με δεδομένο ότι θα βρίσκεται σε ισχύ η Συμφωνία για τη “Συμπλήρωση της από 22 Δεκεμβρίου 2017 Συμφωνίας Ολοκλήρωσης Περιόδου Τ1”, η ως άνω αναστολή πληρωμής τέλους διοδίων θα ισχύσει μέχρι την 31η.12.2021, ήτοι για έναν χρόνο μετά την προβλεπόμενη ολοκλήρωση της εφαρμογής του νέου ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών που έχει προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» αναφέρει. «Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης, η ανωτέρω αναστολή θα παραταθεί μέχρι την εφαρμογή και κατ’ ανώτατο για διάστημα ενός επιπλέον έτους, δηλαδή μέχρι και την 31η.12.2022» συνεχίζει! Συνεπώς ακόμη και η ημερομηνία δεν είναι δεδομένη για όσους εξασφάλισαν την ελεύθερη διέλευση.

Με το αζημίωτο…

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία παράγραφος. «Επίσης, τα ανωτέρω είναι αποδεκτά με την προϋπόθεση ότι η αναστολή καταβολής τέλους διοδίων δεν θα δημιουργήσει ζήτημα στην Εταιρεία Παραχώρησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (για την απώλεια ΦΠΑ ή άλλο) και πως ως προς την τυχόν απώλεια εσόδων του Παραχωρησιούχου θα τυγχάνει εφαρμογής η Συμφωνία για τη “Συμπλήρωση της από 22 Δεκεμβρίου 2017 Συμφωνίας Ολοκλήρωσης Περιόδου Τ1”. Ως προς τη συμμόρφωση του Δήμου Ωρωπού προς τις αποφάσεις υπ’ αριθμόν 2780, 2781, 2782 και 2783/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας και επιστροφής στον Παραχωρησιούχο ποσού ύψους 3.934.291,80 ευρώ, που ο Δήμος έχει εισπράξει μέχρι σήμερα από μη νομίμως επιβληθέντα δημοτικά τέλη, το υπουργείο Υποδομών σε συνεννόηση με το υπουργείο Εσωτερικών θα μεριμνήσουν ώστε να παρασχεθεί η δυνατότητα στον Δήμο να ανταποκριθεί στην υποχρέωση αυτή» αναφέρει. Πρόκειται για εισπραχθέντα δημοτικά τέλη που προέκυψαν από χρήση κοινόχρηστων χώρων και οφείλει να επιστρέψει ο Δήμος Ωρωπού στη Νέα Οδό Α.Ε.

Για την ιστορία και για όσους ισχυρίζονται πως δεν γνώριζαν, η εν λόγω επιστολή με αριθμό πρωτοκόλλου IC. PR3. CC. 45895 έχει κοινοποιηθεί και στο γραφείο δημάρχου Ωρωπού την 27η Ιουνίου του 2019, όπως προκύπτει και πάλι από έγγραφο που έχει στη διάθεσή του το «Π». Δημότες του Ωρωπού κάνουν λόγο για πολίτες δύο ταχυτήτων και δηλώνουν πως σκοπεύουν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, με τους πλέον ψύχραιμους να αναφέρουν πως τίποτα δεν πρόκειται να γίνει καθώς πρόκειται για ιδιωτική εταιρεία.

 

topontiki.gr