Τον Δεκέμβριο του 2019 η ΔΕΥΑΚ αποφάσισε να χρεώνει τους δημότες με εγγύηση 30 ευρώ για την επικαιροποίηση των στοιχείων τους,

ενώ είναι παλαιοί καταναλωτές. Ωστόσο οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης αντιδράσαμε. Φέραμε την απόφαση της ΔΕΥΑΚ στο Δημοτικό Συμβούλιο (γιατί αυτό είναι ΑΡΜΟΔΙΟ να εγκρίνει τέτοιες αποφάσεις), απορρίψαμε τη χρέωση των 30 ευρώ και αποφασίσαμε η ΔΕΥΑΚ να καταργήσει την άδικη χρέωση στην επικαιροποίηση και να μειώσει μόνιμα την εγγύηση.

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ έκανε ένσταση κατά της απόφασης της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου (με τον ισχυρισμό ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είναι «αναρμόδιο»), αλλά η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης την απέρριψε.

Καλούμε για πολλοστή φορά τον Δήμαρχο και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ:

- να σταματήσουν να απαξιώνουν τον θεσμικό ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου.

- να συνεχίσει η ΔΕΥΑΚ τη διαδικασία της επικαιροποίησης χωρίς καμία χρέωση σε όσους δημότες έχουν υφιστάμενες συνδέσεις.

- να μειώσουν μόνιμα την εγγύηση κατανάλωσης νερού στα 30 ευρώ για τους νέους καταναλωτές.

Με εκτίμηση,

Ο επικεφαλής της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Καβάλα 31 Μαρτίου 2020

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

Αριθ.Πρωτ.:1992

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Δ/ΚΟ-ΟΙΚ/ΚΟ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ ΠΛΗΡ.

Σ.Λυριστή Ταχ.Δ/νση:Διοικητήριο Ταχ.Κώδ.65110

Τηλέφωνο:2510-291221 FAX:2510-221365

ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις των άρθρων 116,117,118,131,132 και 283 του Ν 4555/18 (ΦΕΚ 133 Α/19-07-
2018) : Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνση της
Δημοκρατίας - Ενίσχυση της Συμμετοχής - Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής
λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] -Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του
πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ - Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη,
ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την
πολιτογράφηση - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.
2.Τις διατάξεις των άρθρων 6,214,224,238 και 280 του Ν 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της
Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87/τ.Α ́/7-
6-2010)
3.Τις διατάξεις του άρθρου 23 του Ν 1069/80 (ΦΕΚ - 191 Α') : Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν
Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως
4. Τις διατάξεις των άρθρων 79,256 και 257του Ν 3463/06 (ΦΕΚ – 114 Α/8-6-2006): Κύρωση
του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
5.Τις διατάξεις του Ν 3861/10 (ΦΕΚ 112 Α/13-7-2010) : Ενίσχυση της διαφάνειας με την
υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και
αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις.
6.Τις διατάξεις των άρθρων 75 και 76 του Ν 4446/16 (ΦΕΚ 240 Α/22-12-2016): Πτωχευτικός
Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη-Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη φορολογητέας ύλης
παρελθόντων ετών, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές
διατάξεις.
7.Τις διατάξεις του αρθ.24 του Π.Δ. 142/2010 «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Μακεδονίας-Θράκης» (ΦΕΚ 235/τ.Α ́/27-12-2010)
8.Τις αριθ.5370/εγκ.15/2-2-2011,74895/εγκ.60/30-12-2010 εγκυκλίους του Υπ.Εσωτερικών
Αποκ/σης και Ηλ.Διακυβέρνησης περί ελέγχου νομιμότητας πράξεων ΟΤΑ και αναζήτηση
πειθαρχικής ευθύνης αιρετών μέχρι την έναρξη της αυτοτελούς υπηρεσίας εποπτείας ΟΤΑ και την

αριθ.42203/εγκ.27/13-08-2018 εγκύκλιο του Υπ. Εσωτερικών Γεν.Δ/νση Αποκ/σης και
Τοπ.Αυτ/σης
9.Την αριθ.226/2019 (ΑΔΑ:ΨΓΣΘΟΕΕΥ-ΓΟ9) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ
Καβάλας με θέμα «Επικαιροποίηση μητρώου καταναλωτών»
10.Την αριθ.630/2019 (ΑΔΑ:6Κ89ΩΕ6-ΘΙΣ) απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας με
θέμα «Εγκριση ή μη από το Δημοτικό Συμβούλιο της με αριθμό 226/2019 απόφασης του
Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Καβάλας που αφορά την έκπτωση κατά 70% επί της
ισχύουσας εγγύησης κατανάλωσης νερού» ,με την οποία δεν εγκρίνεται η αριθ.226/2019 απόφαση
του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Καβάλας που αφορά την έκπτωση κατά 70% επί της
ισχύουσας εγγύησης κατανάλωσης νερού
11.Την αριθ.24375/13-12-2019 προσφυγή του κ.Χρόνη Απόστολου του Δημητρίου,δημοτικού
συμβούλου του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας,Προέδρου του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Καβάλας κατά
της αριθ.630/2019 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας ενώπιον του Συντονιστή της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης
12.Το αριθ.24375/16-12-2019 έγγραφό μας προς το Δήμο Καβάλας
13.Το αριθ.οικ.1655/28-01-2020 έγγραφό μας υπενθύμισης προς το Δήμο Καβάλας
14.Το αριθ.2705/30-01-2020 απαντητικό έγγραφο του Γραφείου Δημάρχου του Δήμου Καβάλας
15.Τις διατάξεις των άρθρων 28 και 28Α του Ν 4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α ́/2015),καθώς και την υπ
αριθ.πρωτ.14138/15-05-2017 Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΦΕΚ 250/τ. Υ.Ο.Δ.Δ./26-
05-2017-ΑΔΑ:ΩΩ09465ΧΘ7-ΗΜΞ) για το διορισμό του Συντονιστή
16.Ολόκληρο το σχετικό φάκελο
Επειδή στο κεφάλαιο Α παρ.4 της αριθ.74895/60/30-12-2010 εγκυκλίου του Υπουργείου
Εσωτερικών,Αποκέντρωσης και Ηλ.Διακυβέρνησης ορίζεται ότι: «Κατά την εξέταση ειδικής
διοικητικής προσφυγής όποιου έχει έννομο συμφέρον κατά απόφασης οργάνων των Δήμων ο
Γενικός Γραμματέας της Αποκέντρωσης Διοίκησης αποφαίνεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία
δύο (2) μηνών από την υποβολή της,αντί ενός (1) μηνός,κατά τις διατάξεις του άρθρου 150,παρ.2
του Κ.Δ.Κ.»
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθ.118 του Ν 4555/18
«Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή
μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των
συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία
δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή
από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής. Ατομικές πράξεις κοινοποιούνται
στον ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ’ αυτών χωρεί
ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. μέσα σε προθεσμία
δεκαπέντε (15) ημερών.»

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 παρ. 5 του Ν. 4555/18, ο Επόπτης Ο.Τ.Α.
αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή
της. Η προθεσμία που τάσσεται για την εξέταση της προσφυγής είναι μεν αποκλειστική, άρχεται
όμως, από τη λήψη της πράξεως και των στοιχείων που προβλέπονται από το νόμο για την έκδοσή
της και είναι κρίσιμα για τη διάγνωση της υπόθεσης (ΣτΕ 734/2011, 2115/2009, 2281/2008,
1530/2006, 2482/2001). Σύμφωνα δε με την εγκύκλιο αρ.11 της 07-02-2007 με αρ. πρωτ. 7666
του Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, σε περίπτωση που λείπουν
κάποια από τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον έλεγχο και ζητηθεί η αποστολή ή
συμπλήρωσή τους, η αποκλειστική προθεσμία άρχεται από την περιέλευση αυτών,εφόσον έκτοτε
είναι δυνατόν να διαμορφωθεί ολοκληρωμένη κρίση για τη νομιμότητα ή μη της πράξης. Ως εκ
τούτου, εφόσον εντός της δίμηνης προθεσμίας που διαθέτει η Υπηρεσία προκειμένου να

αποφανθεί επί κατατεθείσας προσφυγής ζητηθούν στοιχεία από τον οικείο ΟΤΑ, διακόπτεται η
προθεσμία, η οποία άρχεται εκ νέου με την περιέλευση των αιτηθέντων στοιχείων στην αρμόδια
για τον έλεγχο Υπηρεσία.Συνεπώς,νομίμως και εμπροθέσμως ασκείται ο έλεγχος νομιμότητας δια
της παρούσης απόφασης,καθώς με τα υπ αριθ.24375/16-12-2019 και οικ.1655/28-01-2020
έγγραφά μας ζητήθηκαν στοιχεία εντός της δίμηνης προθεσμίας για την εξέταση της από 13-12-
2019 προσφυγής,ως εκ τούτου διακόπηκε η προθεσμία,η οποία άρχισε εκ νέου με την περιέλευση
των αιτηθέντων στοιχείων στην Υπηρεσία στις 31-01-2020
Επειδή ο προσφεύγων έλαβε γνώση της αριθ. 630/2019 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου
Καβάλας στις 03-12-2019,ημερομηνία ανάρτησης στο σύστημα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και η προσφυγή
υποβλήθηκε ενώπιον του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης στις
13/12/2019,είναι δηλαδή εμπρόθεσμη και πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 131 του Ν 4555/2018,όπως ισχύουν
« 1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά
τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006,
Α ́ 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω
Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του
Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (π.δ. 30/1996, Α ́ 21), που βρίσκονται στην έδρα της
οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Οι επιτροπές αυτές συγκροτούνται με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης
Διοίκησης.»
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 132 του Ν 4555/18
« 1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 221 και 222 του ν. 3852/2010,
η παρ. 10 περίπτωση ιζ ́ του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 (Α ́ 138), καθώς και κάθε διάταξη που
ρυθμίζει διαφορετικά τον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας.»
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 283 του Ν 4555/18
«Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,
εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.»
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ΠΔ. 142/2010,όπως ισχύουν «Μέχρι την
έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ η εποπτεία του κράτους επί των
ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων ,όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 214 του Ν
3852/2010,ασκείται από το Τμήμα Προσωπικού και τα Τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης».
Επειδή ο έλεγχος της προσφυγής αφορά καταρχήν το παραδεκτό αυτής και στην συνέχεια το
βάσιμο.
Εφόσον κριθεί ότι η προσφυγή είναι παραδεκτή, τότε ελέγχεται το βάσιμο αυτής,διαφορετικά
απορρίπτεται ως απαράδεκτη.Οι προϋποθέσεις για να γίνει μία προσφυγή τυπικά δεκτή είναι: i. το
έννομο συμφέρον, ii. Η τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας iii. Η φύση της προσβαλλόμενης
πράξης (ΕΓΚ. 11/07-02-2007 του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.)
Προσφυγή μπορεί να ασκήσει οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον. Το έννομο συμφέρον πρέπει
να είναι :

1) Προσωπικό, δηλ. να υπάρχει ειδικός δεσμός του προσφεύγοντος με την προσβαλλόμενη πράξη,
η οποία θίγει συγκεκριμένη νομική ή πραγματική κατάσταση που τον αφορά. Ο χαρακτήρας του
έννομου συμφέροντος επίσης ως προσωπικού αποκλείει την φύση της προσφυγής ως λαϊκής
αγωγής (actio popularis), η οποία παρέχεται σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τον Δικαστικό
Έλεγχο της Διοίκησης και την τήρηση της αρχής της νομιμότητας (Σ.Τ.Ε.
3608/1980,602,3104/87) (σελ. 480, εγχειρίδιο Διοικ. Δικαίου Ε. Σπηλιωτόπουλου).
2) Άμεσο, δηλ. την βλάβη να υφίσταται ο ίδιος ο προσφεύγων και όχι άλλο πρόσωπο με το οποίο
αυτός συνδέεται με ορισμένη σχέση.
3) Ενεστώς, δηλ. να υφίσταται συγχρόνως κατά το χρόνο λήψης της απόφασης από τον Ο.Τ.Α.,
κατά το χρόνο άσκησης της προσφυγής και κατά το χρόνο εξέτασης της προσφυγής
(ΕΓΚ. 11/07-02-2007 του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.).
ii. Προθεσμία. Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής είναι δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες
από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της
ή αφότου έλαβε γνώση αυτής o ενδιαφερόμενος.iii. Φύση της προσβαλλόμενης της πράξης
Η προσβαλλόμενη πράξη να έχει εκτελεστό χαρακτήρα. Για να είναι μία διοικητική πράξη
εκτελεστή, θα πρέπει σωρευτικά να συντρέχουν δύο στοιχεία:1) Η προέλευση από
διοικητικό όργανο, 2) Να ασκείται δημόσια εξουσία με την πράξη, δηλ., η θέσπιση κανόνα
δικαίου ατομικού (με την ατομική πράξη) ή απρόσωπου (με την κανονιστική πράξη) με μόνη
τη βούληση του διοικητικού οργάνου, που διατυπώνεται στην πράξη, και συνακόλουθα η
εκτελεστότητα της πράξης(σελ. 500, εγχειρίδιο Διοικ. Δικαίου Ε. Σπηλιωτόπουλου 11η έκδοση)
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.4 του αρθ.118 του Ν 4555/18 (ΦΕΚ 133 Α/19-07-
2018) : Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνση της
Δημοκρατίας - Ενίσχυση της Συμμετοχής - Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής
λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] -Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του
πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ - Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη,
ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την
πολιτογράφηση - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.
ορίζεται ότι
4. Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι
αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος στη
συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον δεν την
υπερψήφισαν.
Επειδή στην προκειμένη περίπτωση ο προσφεύγων είναι δημοτικός σύμβουλος του Δήμου
Καβάλας και δεν υπερψήφισε την αριθ.630/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την
οποία δεν εγκρίθηκε η αριθ.226/2019 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ
Καβάλας,συνεπώς έχει έννομο συμφέρον για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής του
άρθρου 227 του Ν 3852/10
Επειδή από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης προκύπτουν τα εξής:
Με την αριθ.226/2019 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Καβάλας εγκρίθηκε
κατά πλειοψηφία έκπτωση ύψους 70% επί της ισχύουσας εγγύησης,για τους καταναλωτές της
επιχείρησης που θα προσέλθουν να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία των παροχών τους,μέχρι τις 28
Φεβρουαρίου 2020.
Με την αριθ.630/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας δεν εγκρίθηκε κατά
πλειοψηφία η αριθ.226/2019 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Καβάλας που
αφορά την έκπτωση κατά 70% επί της ισχύουσας εγγύησης κατανάλωσης νερού
Στις 16-12-2019 ο κ.Χρόνης Απόστολος του Δημητρίου ,δημοτικός σύμβουλος Καβάλας και
Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Καβάλας κατέθεσε προφυγή ενώπιον του Συντονιστή της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης κατά της αριθ.630/2019 απόφασης του
Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Στις 16-12-2019 η Υπηρεσία μας ζήτησε από το Δήμο Καβάλας στοιχεία επί της κατατεθείσης
προσφυγής
Στις 28-01-2020 η Υπηρεσία μας ζήτησε από το Δήμο Καβάλας ξανά στοιχεία επί της
κατατεθείσης προσφυγής
Στις 30-01-2020 το Γραφείο Δημάρχου Καβάλας με το αριθ.2705/30-01-2020 έγγραφό του μας
διεβίβασε τις απόψεις του Δήμου Καβάλας επί της κατατεθείσης προσφυγής
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 23 του Ν 1069/80 ορίζεται ότι
3. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης που εγκρίνεται από το δημοτικό ή
κοινοτικό συμβούλιο του δήμου ή κοινότητας στον οποίο ανήκει η επιχείρηση καθορίζονται όλα
τα σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου υδρεύσεως και ιδίως ο τρόπος του καθορισμού κάθε
φορά της τιμής του ύδατος, της διανομής αυτού, τα σχετικά με τη διαδικασία σύνδεσης με το
δίκτυο υδρεύσεως, τη διακοπή των συνδέσεων, την εγγύηση χρήσεως υδρομετρητών, τις
διακλαδώσεις του δικτύου, τα υπόχρεα για σύνδεση ακίνητα, οι υπόχρεοι καταβολής των
τελών υδρεύσεως πάσης φύσεως και οι υποχρεώσεις τους, καθώς και οι αντίστοιχες από αυτά
κυρώσεις και γενικά κάθε λεπτομέρεια για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των
έργων ύδρευσης της επιχείρησης.
Μέχρι την έκδοση αυτών των κανονισμών εφαρμόζονται τα τιμολόγια που ισχύουν και οι
κανονισμοί των υπηρεσιών υδρεύσεως και αποχετεύσεως του δήμου ή κοινότητας ή συνδέσμου
από τους οποίους ιδρύεται η επιχείρηση" (αντικ. του άρθρου 23 από την παρ. 10 του άρθρου 6
του Ν. 2307/95, ΦΕΚ-113 Α').
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 79 του Ν 3463/06 ορίζεται ότι
Κανονιστικές Αποφάσεις
1. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές ρυθμίζουν θέματα της αρμοδιότητάς τους εκδίδοντας
τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, με τις οποίες:
α) Θέτουν κανόνες:
α1. Για την προστασία του φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, των
θαλασσών από πηγές ξηράς και των υπόγειων και επίγειων υδάτινων αποθεμάτων από τη
ρύπανση.
α2. Για την προστασία της υγείας των κατοίκων από οχλούσες δραστηριότητες και ειδικότερα
στις τουριστικές περιοχές κατά την τουριστική περίοδο.
α3. Για την τήρηση της καθαριότητας σε κοινόχρηστους και ιδιωτικούς υπαίθριους χώρους της
εδαφικής τους περιφέρειας και γενικότερα για τη διασφάλιση και αναβάθμιση της αισθητικής
των πόλεων και των οικισμών, λαμβάνοντας υπόψη ιδιαίτερα τη διατήρηση και ανάδειξη των
παραδοσιακών, ιστορικών και τουριστικών περιοχών. [Αρχή Τροποποίησης] «Στους κανόνες
αυτούς μπορούν να περιλαμβάνονται και όροι λειτουργίας επιχειρήσεων σχετικά με την
προσωρινή αποθήκευση και τη διάθεση των απορριμμάτων τους, με σκοπό τη βελτίωση της
λειτουργίας αποκομιδής τους.» - ΠΡΟΣΘ. ΕΔΑΦΙΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΠΕΡ. Α3 ΤΗΣ ΠΕΡ. Α
ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 79 ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 2 ΤΟΥ ΑΡΘ. 11 ΤΟΥ Ν. 4674/20, ΦΕΚ-53 Α/11-3-20
[Τέλος Τροποποίησης]
α4. Για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της
κυκλοφορίας, τον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης των οχημάτων,
καθώς και για την τοποθέτηση και λειτουργία μετρητών ή εγκαταστάσεων ρύθμισης της
στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους.
β) Καθορίζουν τον τρόπο εφαρμογής των αναγκαίων, κατά περίπτωση, μέτρων για την
πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών σε κοινόχρηστους χώρους και ιδιαίτερα στους χώρους
διάθεσης των απορριμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές πυροσβεστικές διατάξεις.

γ) Προσδιορίζουν τους όρους και τις ώρες λειτουργίας μουσικής σε καταστήματα που
λειτουργούν στην πόλη, λαμβάνοντας υπόψη τις χρήσεις γης, τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες
και την προστασία των κατοίκων από την ηχορύπανση.
δ) Καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις:
δ1. Για τη χρήση και λειτουργία των δημοτικών και κοινοτικών αγορών, των
εμποροπανηγύρεων, παραδοσιακού ή μη χαρακτήρα, των ζωοπανηγύρεων, των
χριστουγεννιάτικων αγορών και γενικά των υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων.
δ2. Για τη χρήση των αλσών και των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών και των
λοιπών κοινόχρηστων χώρων.
δ3. Για τη χρήση και λειτουργία των συστημάτων ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης.
δ4. Για τη λειτουργία των δημοτικών και κοινοτικών κατοικιών, των θερέτρων, των
κατασκηνώσεων και τουριστικών εγκαταστάσεων.
ε) Καθορίζουν τους χώρους λειτουργίας των λαϊκών αγορών, τις θέσεις που επιτρέπεται η
άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου και τους κοινόχρηστους, δημοτικούς ή κοινοτικούς
χώρους, που επιτρέπεται να τοποθετηθούν τα μέσα προβολής υπαίθριας διαφήμισης.
Μπορούν επίσης να καθορίζουν ειδικότερες προδιαγραφές και προϋποθέσεις κατασκευής και
τοποθέτησης διαφημιστικών πλαισίων και επιγραφών σε επαγγελματικούς χώρους, ανάλογα με
τις τοπικές ιδιαιτερότητες, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσιογνωμία και την αισθητική του χώρου.
στ) Προσδιορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις
για την εγκατάσταση και λειτουργία καταστημάτων, επιχειρήσεων και ψυχαγωγικών
δραστηριοτήτων, για τη χορήγηση της άδειας των οποίων είναι αρμόδιοι, λαμβάνοντας υπόψη
τις σχετικές διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος, του αιγιαλού και της παραλίας,
της δασικής νομοθεσίας, της νομοθεσίας για την πυροπροστασία, για τους αρχαιολογικούς και
ιστορικούς τόπους, τις διατάξεις του γενικού πολεοδομικού σχεδίου, του οικοδομικού
κανονισμού και τους γενικούς όρους που προβλέπονται από τις σχετικές υγειονομικές
διατάξεις.
Μπορούν, επίσης, πέραν των ανωτέρω, να προσδιορίζουν ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις
για την ίδρυση και εγκατάσταση των ανωτέρω επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων σε περιοχές,
που επηρεάζουν το φυσικό, πολιτιστικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον, την αισθητική
φυσιογνωμία και τις εν γένει λειτουργίες των πόλεων και των οικισμών, εκτός των περιοχών,
για τις οποίες έχουν προσδιορισθεί ειδικότεροι όροι χρήσεων γης.
2. Οι αποφάσεις της ανωτέρω παραγράφου λαμβάνονται από τα δημοτικά ή κοινοτικά
συμβούλια με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών τους, το συντομότερο δυνατό
διάστημα από την έναρξη της δημοτικής ή κοινοτικής περιόδου.
Την έκδοση των τοπικών κανονιστικών αποφάσεων των Δήμων εισηγείται στο δημοτικό
συμβούλιο η δημαρχιακή επιτροπή.
Εάν η κανονιστική διάταξη αφορά αποκλειστικά την περιφέρεια ενός τοπικού διαμερίσματος ή
οικισμού, η δημαρχιακή επιτροπή διαμορφώνει την εισήγησή της, μετά από γνώμη του οικείου
τοπικού συμβουλίου.
Για τη διαμόρφωση της εισήγησης, η δημαρχιακή επιτροπή λαμβάνει υπόψη τις παρατηρήσεις
και τις προτάσεις των αρμόδιων κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων και ομάδων πολιτών
της περιφέρειας του Δήμου, με τους οποίους έρχεται σε διαβούλευση, καθώς και τυχόν ειδικές
μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την αντιμετώπιση των ανωτέρω ζητημάτων.
3. Με τις κανονιστικές αποφάσεις της παραγράφου 1 μπορεί να καθορίζονται οι περιπτώσεις,
για τις οποίες επιβάλλονται διοικητικά μέτρα και πρόστιμα, ορίζοντας το ύψος του προστίμου
και τη διαδικασία επιβολής τους.
4. Οι τοπικές κανονιστικές αποφάσεις δημοσιεύονται υποχρεωτικά, κατά το πλήρες κείμενό
τους, στο δημοτικό ή κοινοτικό κατάστημα του Δήμου ή της Κοινότητας, σύμφωνα με τη
διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 284 και περίληψη αυτών σε μια ημερήσια ή
εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα. Οι αποφάσεις αυτές παραμένουν συνεχώς εκτεθειμένες σε
χώρο του δημοτικού ή κοινοτικού καταστήματος, που είναι προσιτός στο κοινό. Οι ίδιες

αποφάσεις, με φροντίδα του προέδρου του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, μπορεί να
καταχωρούνται στην ιστοσελίδα του Δήμου ή της Κοινότητας.
Επιπλέον, το δημοτικό και κοινοτικό συμβούλιο λαμβάνει μέτρα για την όσο το δυνατόν
ευρύτερη δημοσιοποίηση των αποφάσεων αυτών, μέσω των τοπικών μέσων μαζικής
ενημέρωσης, εκδίδοντας ειδικούς οδηγούς ενημέρωσης των κατοίκων και των οικείων
επαγγελματικών τάξεων και χρησιμοποιεί, για τον ίδιο σκοπό, οποιοδήποτε άλλο πρό

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 256 του Ν 3463/06 ορίζεται ότι
Έγκριση αποφάσεων
(βλ. και ν. 3852/10 – Πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ)
1. Οι αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης εγκρίνονται από το δημοτικό ή
κοινοτικό συμβούλιο, αν αυτές αφορούν:
α) Την ψήφιση του προϋπολογισμού, του ισολογισμού και της έκθεσης πεπραγμένων.
β) Την αγορά ή εκποίηση ακινήτων ή την επιβάρυνση αυτών με εμπράγματο δικαίωμα.
γ) Τη διάθεση των καθαρών κερδών ή τη διενέργεια επενδύσεων.
δ) Την αύξηση του κεφαλαίου της επιχείρησης.
ε) Τη συγχώνευση ή τη λύση της επιχείρησης.
στ) Τη σύναψη δανείων και
ζ) Την έγκριση των κανονισμών του επομένου άρθρου.
2. Για τη νόμιμη λήψη ή έγκριση των ανωτέρω αποφάσεων απαιτείται η πλειοψηφία του
συνόλου των μελών του αντίστοιχου συμβουλίου.
3. Η έγκριση παρέχεται μέσα σε ένα (1) μήνα από τότε που κοινοποιήθηκε η απόφαση στο
δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. Αν περάσει άπρακτη η προθεσμία αυτή, θεωρείται ότι η
απόφαση του διοικητικού συμβουλίου έχει εγκριθεί.
(Με την παρ. 2 του άρθρου 16 του Ν. 4147/13, ορίζεται ότι : “2. Αποφάσεις που
αφορούν στη σύσταση, τροποποίηση, συγχώνευση, λύση ή κατάργηση δημοτικών κοινωφελών
επιχειρήσεων και δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου λαμβάνονται σύμφωνα με
τα άρθρα 226-270 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/ 2006). Οι αποφάσεις του
Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίνονται με πράξη του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως”).
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 257 του Ν 3463/06 ορίζεται ότι
1. Το διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης συντάσσει υποχρεωτικά τους ακόλουθους
κανονισμούς:
α. Εσωτερικό κανονισμό υπηρεσιών, με τον οποίο καθορίζονται η οργάνωση, η διάρθρωση και
οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών της επιχείρησης, οι θέσεις του προσωπικού κατά ειδικότητα,
καθώς και το ανώτατο όριο αυτού.
β. Κανονισμό προσωπικού, ο οποίος καθορίζει την υπηρεσιακή κατάσταση αυτού, τα προσόντα
πρόσληψης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, καθώς και τις πειθαρχικές του ευθύνες.
γ. Κανονισμό οικονομικής διαχείρισης.
Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης μπορεί να συντάσσονται και άλλοι
κανονισμοί, οι οποίοι κρίνονται απαραίτητοι για τη λειτουργία αυτής.
Αναφορικά με τον πρώτο ισχυρισμό του προσφεύγοντος ότι η προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε
υπό αναρμοδίου οργάνου, αυτός πρέπει ν απορριφθεί διότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου

79 του Ν 3463/06 οι δημοτικές αρχές καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χρήση
και λειτουργία των συστημάτων ύδρευσης,άρδευσης και αποχέτευσης με την έκδοση τοπικών
κανονιστικών αποφάσεων ,οι οποίες λαμβάνονται από τα δημοτικά συμβούλια.
Στην προκειμένη περίπτωση η αριθ.226/2019 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ
Καβάλας που αφορά την έκπτωση κατά 70% επί της ισχύουσας εγγύησης κατανάλωσης νερού
είναι κανονιστική απόφαση και ως τέτοια πρέπει να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αναφορικά με το δεύτερο ισχυρισμό του προσφεύγοντος ότι η αναρμοδιότητα του Δημοτικού
Συμβουλίου επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι με το άρθρο 26 του κανονισμού λειτουργίας
δικτύων ύδρευσης της δημοτικής επιχείρησης Δ.Ε.Υ.Α.Καβάλας ορίζεται ότι «1.Η ύδρευση του
ακινήτου γίνεται ύστερα από αίτηση του ιδιοκτήτη,εφόσον καταβάλει την εγγύηση χρήσης
νερού.Η εγγύηση αυτή αποτελεί προκαταβολή έναντι της κατανάλωσης του νερού και
επιστρέφεται μετά από αίτηση του καταναλωτή με την διάλυση της σύμβασης υδροδότησης ,με
την προϋπόθεση ότι έχουν εξοφληθεί όλοι οι λογαριασμοί κατανάλωσης νερού και δεν εκκρεμεί
άλλη οφειλή του προς τη Δ.Ε.Υ.Α.Κ.Απαγορεύεται η χρήση παροχής ύδρευσης από καταναλωτή
που δεν έχει καταβάλει εγγύηση.2.Το ύψος της εγγύησης χρήσης νερού καθορίζεται ανάλογα με
το είδος και τη διάμετρο της παροχής,με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της
Δ.Ε.Υ.Α.Κ.Με όμοια απόφαση γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα η αναπροσαρμογή της
εγγύησης...» και αυτός πρέπει να απορριφθεί διότι η εγγύηση χρήσης νερού (άρθρο 26)
εντάσσεται στον κανονισμό λειτουργίας δικτύων ύδρευσης της Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας,ο οποίος
εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο(αριθ.απόφασης 854/2017), σύμφωνα με τις διατάξεις των
άρθρων 256 και 257 του Ν 3463/06,συνεπώς και για την έκπτωση κατά 70% επί της ισχύουσας
εγγύησης κατανάλωσης νερού απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Αναφορικά με τον τρίτο ισχυρισμό του προσφεύγοντος ότι η έκπτωση ύψους 70% επί της
ισχύουσας εγγύησης,για τους καταναλωτές της επιχείρησης που θα προσέλθουν για να
επικαιροποιήσουν τα στοιχεία των παροχών τους μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2020,δεν υπάγεται στις
περιπτώσεις των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της δημοτικής επιχείρησης που πρέπει
να εγκριθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθ. 23 του Ν
1069/80 ούτε αυτός μπορεί να γίνει δεκτός, διότι στην προκειμένη περίπτωση εφαρμογή έχουν οι
διατάξεις του άρθρου 79 του Ν 3463/06 και όχι οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 23 του Ν
1069/80.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η έκπτωση ύψους 70% επί της ισχύουσας εγγύησης για τους
καταναλωτές της επιχείρησης που θα προσέλθουν για να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία των
παροχών τους μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2020, περιλαμβάνεται στις περιπτώσεις που χρειάζονται
έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο
Για τους παραπάνω λόγους
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Απορρίπτουμε την από 13-12-2019 προσφυγή του Χρόνη Αποστόλου
κατά της αριθ. 630/2019 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας και επικυρώνουμε την
αριθ.630/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας,για τους ανωτέρω λόγους.

Κατά της απόφασης αυτής μπορείτε να προσφύγετε εντός ενός (1) μηνός από την

κοινοποίηση αυτής στην Ειδική Επιτροπή του αρθ.152 του Ν 3463/2006 που εδρεύει στην οδό
Παρασίου 4,69100 Κομοτηνή.

Κοινοποίηση
1.Δήμο Καβάλας
2.Χρόνη Απόστολο,Πρόεδρο του Δ.Σ.
της ΔΕΥΑ Καβάλας (με αποδεικτικό επίδοσης)

Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

ΔΡ.ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ