Παρουσίαση της ψηφιακής στρατηγικής της Περιφέρειας από τον Περιφερειάρχη
Αττικής Γ. Πατούλη, παρουσία του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ.
Πιερρακάκη και υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας
Στο νέο σχεδιασμό η δημιουργία ΚΕΠ Περιφέρειας Αττικής
Γ. Πατούλης: «Η Αττική περνάει σήμερα σε μία νέα ψηφιακή εποχή με τον πολίτη
στην πρώτη γραμμή και στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή του». Με το μήνυμα αυτό
ο Περιφερειάρχης Αττικής παρουσίασε σήμερα την ψηφιοποίηση 45 νέων υπηρεσιών της
Περιφέρειας Αττικής που τίθενται στη διάθεση των πολιτών, με στόχο την αμεσότερη και
καλύτερη εξυπηρέτησή τους.
Η ενεργοποίηση των νέων υπηρεσιών έγινε σε ειδική εκδήλωση, κατά την οποία
παρουσιάστηκε επιπλέον η νέα στρατηγική της Περιφέρειας, για τον ψηφιακό
μετασχηματισμό της.
120+45 νέες ψηφιακές αιτήσεις
«Από σήμερα δίδεται η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων ψηφιακά για 165 Διοικητικές πράξεις
αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Στις ήδη υπάρχουσες 120, προστίθενται επιπλέον 45 νέες
ψηφιακές αιτήσεις αυξάνοντας σημαντικά τον αριθμό των διαθέσιμων ψηφιακών αιτήσεων»,
σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Πατούλης.
Στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, παραβρέθηκε
και απεύθυνε χαιρετισμό ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης.
Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας Περιφέρειας Αττικής - Υπουργείου
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο κ. Πατούλης και ο κ. Πιερρακάκης υπέγραψαν Σύμφωνο
Συνεργασίας με αντικείμενο τη θεσμοθέτηση και υλοποίηση μιας σειράς συστημικών δράσεων
που θα έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση των διοικητικών διαδικασιών και των παρεχόμενων
υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, την αναβάθμιση της πληροφόρησης και
ενημέρωσής τους, αλλά και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων.
Στον χαιρετισμό του ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης συνεχάρη τον
Περιφερειάρχη Αττικής για όλες τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει με στόχο τον ψηφιακό
εκσυγχρονισμό της Περιφέρειας. «Στόχος μας είναι μέσα από την απλούστευση των
διαδικασιών, να κάνουμε τη ζωή των πολιτών ευκολότερη και καλύτερη» τόνισε και
πρόσθεσε: «Προτεραιότητά μας είναι η βελτίωση των υπηρεσιών προς τον πολίτη αλλά και
να βοηθήσουμε την αλληλεπίδραση των υπηρεσιών όλων των φορέων. Έχουμε πολλά
βήματα μπροστά μας, αλλά είναι χρέος μας να ξεκινήσουμε από ζητήματα που σχετίζονται με
την καθημερινότητα των πολιτών. Παράλληλα θα ξεκινήσουμε μία εθνική στρατηγική για να
μη χάσουμε και το επόμενο τρένο από την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση».
Την εκδήλωση άνοιξε η Αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μ. Κουρή η οποία
επισήμανε ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει βάλει ψηλά τον πήχη και με αποφασιστικά βήματα
θα προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό στην μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, με στόχο την
καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κατά την έναρξη της ημερίδας προβλήθηκαν ενημερωτικά video για τις ψηφιακές υπηρεσίες
της Περιφέρειας. Οι σύνδεσμοι είναι:
Νέες Ψηφιακές Υπηρεσίες Περιφέρειας Αττικής: https://youtu.be/Nj8sJGzXFsc
Ψηφιακές και Τηλεφωνικές Υπηρεσίες Περιφέρειας
Αττικής: https://youtu.be/aM06cMs26PA
«Φέρνουμε τα πάνω κάτω», βάζουμε την Περιφέρεια μέσα στο σπίτι και την
επιχείρηση του πολίτη»
Στην ομιλία του ο κ. Πατούλης τόνισε πως η Περιφέρεια αξιοποιώντας την υφιστάμενη
τεχνολογική και ψηφιακή υποδομή της προχωράει στο επόμενο αναπτυξιακό βήμα, που είναι
ο εμπλουτισμός του ψηφιακού οπλοστασίου της. «Προσφέρουμε νέες υπηρεσίες και χτίζουμε
νέες συνεργασίες, για να μπορέσουμε να φέρνουμε με ένα κλικ στο ποντίκι του υπολογιστή,
του κινητού ή του τάμπλετ, την Περιφέρεια Αττικής μέσα στο σπίτι και την επιχείρηση του
κάθε πολίτη, αντί να φέρνουμε τον πολίτη και τον επιχειρηματία στα γκισέ της Περιφέρειας»,
ανέφερε χαρακτηριστικά. Παράλληλα πρόσθεσε πως στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να
δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να υποβάλλουν ηλεκτρονικά όλες τις αιτήσεις
και να παραλαμβάνουν στο σπίτι τους το σύνολο των δικαιολογητικών που ζητούν
από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
ΚΕΠ Περιφέρειας Αττικής και 5 αναγκαίες παρεμβάσεις για την εφαρμογή
της ψηφιακής διακυβέρνησης
Επιπλέον προανήγγειλε την σύσταση ΚΕΠ στην Περιφέρεια Αττικής με στόχο τη
διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Ωστόσο επισήμανε πως η εφαρμογή της
ψηφιακής διακυβέρνησης στο σύνολο του Κράτους και της αυτοδιοίκησης που θα συμβάλλει
στην οικονομική ανάταξη της χώρας αλλά και στην πάταξη της διαφθοράς και της
γραφειοκρατίας, απαιτεί 5 συγκεκριμένες παρεμβάσεις που αφορούν:
1. Την προσαρμογή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου στα νέα δεδομένα της
ψηφιακής εποχής.
2. Την προώθηση δικτύων νέας γενιάς υψηλών ταχυτήτων σε όλη τη χώρα.
3. Την επένδυση στην οικονομία των δεδομένων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα
ανοικτά δεδομένα.
4. Τη δημιουργία ενός ευρύτατου προγράμματος ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για
τους πολίτες κάθε ηλικίας, γιατί δεν αρκεί να προσφέρεις ψηφιακές υπηρεσίες, πρέπει
να μπορεί και πολίτης να τις αξιοποιεί.
5. Καθώς και την υλοποίηση ενός προγράμματος πραγματικού ψηφιακού
μετασχηματισμού του κράτους, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία
ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος για την έναρξη επιχειρήσεων, τη δημιουργία
ηλεκτρονικού φακέλου υγείας, τη δημιουργία ενός κεντρικού οργανογράμματος για
την ψηφιακή διοίκηση, κλπ
Τέσσερα υποσυστήματα που στηρίζουν την ψηφιακή διακυβέρνηση της Αττικής
Ο κ. Πατούλης αναφέρθηκε στη λειτουργία της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διαδικτυακής
Ενημέρωσης και Ψηφιακής Εξυπηρέτησης της Περιφέρειας η οποία έχει ως αντικείμενο τον
ψηφιακό εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους Πολίτες και τις
Επιχειρήσεις, από το σύνολο των Υπηρεσιών της Περιφέρειας,
Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισε, σήμερα στην Περιφέρεια λειτουργεί ένα πολυκαναλικό
σύστημα, που αποτελείται από 4 υποσυστήματα.
- Το πρώτο υποσύστημα αφορά στην τηλεφωνική Εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων
που απαντά στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1539.
Σε αυτόν τον αριθμό απευθύνονται πολίτες και επιχειρήσεις για να λάβουν πληροφόρηση
σχετική με, όλες τις διοικητικές πράξεις και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν.
-Το δεύτερο υποσύστημα είναι ο «Οδηγός του Πολίτη» ( https://www.pattikis.gr/ ) που αφορά
στην παροχή πληροφόρησης για το σύνολο των διοικητικών πράξεων και παρεχομένων
υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεις.
-Το τρίτο υποσύστημα αφορά στην ψηφιακή υποβολή αιτημάτων εξυπηρέτησης προς την
Περιφέρεια Αττικής. Πολίτες και επιχειρήσεις έχουν πλέον την ευχέρεια μέσω του οδηγού του
πολίτη να υποβάλλουν ψηφιακά καταγγελίες, ερωτήματα ή προτάσεις βελτίωσης για
περισσότερες από 500 παρεχόμενες υπηρεσίες.
Ταυτόχρονα παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων ψηφιακά για 120 Διοικητικές
πράξεις αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Όπως ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης από
σήμερα, σε αυτές τις 120, προστίθενται επιπλέον 45 νέες ψηφιακές αιτήσεις
αυξάνοντας τις διαθέσιμες ψηφιακές αιτήσεις πλέον σε 165.
Ειδικότερα, πολίτες και επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά την
αίτησή τους και να παραλάβουν ψηφιακά το αποτέλεσμα, χωρίς μετακινήσεις στο ψηφιακό
αποθετήριο εγγράφων και απαντήσεων που έχει δημιουργήσει η Περιφέρεια Αττικής.
-Το τέταρτο υποσύστημα είναι ένα σύστημα εσωτερικού, που οργανώνει την ψηφιακή
συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών και των στελεχών της περιφέρειας.
Αυτό το πολυκαναλικό σύστημα είναι η βάση που θα στηριχθούμε, σημείωσε.
Οι άξονες του νέου ψηφιακού σχεδιασμού
Ο κ. Πατούλης υπογράμμισε ότι προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι να εναρμονιστεί άμεσα
το υφιστάμενο σύστημα εξυπηρέτησης με την εθνική ψηφιακή στρατηγική, με στόχο να
επιτευχθούν σύντομα μικρές αλλά ουσιαστικές νίκες κατά της Γραφειοκρατίας.
Αναφερόμενος στον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό της Περιφέρειας τόνισε ότι βασίζεται σε δύο
βασικούς άξονες:
-Στις δράσεις που αφορούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ίδιας της Περιφέρειας προς
όφελος της ποιότητας ζωής των πολιτών, με πρωτοβουλίες και έργα που η ίδια θα αναλάβει
και θα εκτελέσει το επόμενο διάστημα, όπως είναι η αναβάθμιση του υφιστάμενου
τηλεφωνικού κέντρου 1539 είτε σε συνεργασία όπου χρειαστεί με τα Υπουργεία Ψηφιακής
Διακυβέρνησης και Εσωτερικών.
-Αλλά και στις δράσεις που θα συμβάλουν στην αξιοποίηση της πληροφορίας, της
τεχνολογίας και της καινοτομίας, για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στην Αττική.
Τι προβλέπει το Σύμφωνο Συνεργασίας με το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Για το βέλτιστο συντονισμό της συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του υπ.
Ψηφιακής Μεταρρύθμισης θα συγκροτηθεί ομάδα εργασίας, η οποία θα έχει ως αντικείμενο,
μεταξύ άλλων, την επεξεργασία των δράσεων, τον προσδιορισμό των χρονοδιαγραμμάτων
υλοποίησης αλλά και τον εντοπισμό των αναγκαίων νομοθετικών παρεμβάσεων που
απαιτούνται.
Τα πεδία συνεργασίας των δύο Μερών, τα οποία θα εξειδικεύσει σε επιμέρους δράσεις και
στόχους η Ομάδα Εργασίας είναι :
- Η διασύνδεση του Πολυκαναλικού Συστήματος Εξυπηρέτησης Πολιτών και
Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Αττικής με το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής
Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης με στόχο την
απλοποίηση υπαρχουσών ψηφιακών υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής και τη
δημιουργία νέων.
- Η διερεύνηση της δυνατότητας διασύνδεσης του Πολυκαναλικού Συστήματος
Εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Αττικής με συστήματα
άλλων φορέων, που είναι απαραίτητη για την δημιουργία νέων ψηφιακών υπηρεσιών
ή απλούστευση των ήδη παρεχόμενων.
- Η διάθεση ψηφιακών υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής στο μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης του ελληνικού δημοσίου (gov.gr)
- Η συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία στους τομείς Μεταφορών, Υγείας, Αγροτικής
Οικονομίας και Ανάπτυξης για την απλούστευση διαδικασιών που άπτονται των
αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας στους ανωτέρω τομείς.
- Η συνεργασία στο επιμέρους τρέχον πιλοτικό έργο της ψηφιακής πλατφόρμας για τον
καθορισμό ημερομηνίας εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
Θέλουμε να προσφέρουμε ψηφιακά το 100% των υπηρεσιών μας, από 33% που
είναι σήμερα
Ο κ. Πατούλης υπογράμμισε ότι σήμερα γίνεται ένα σημαντικό βήμα, ωστόσο δεν αρκεί
καθώς, όπως ανέφερε, στόχος είναι «να προσφέρουμε ψηφιακά το σύνολο των υπηρεσιών
μας».
«Δεν μας αρκεί που σήμερα προσφέρουμε ψηφιακά το 33% των αιτήσεων μας. Ιδανικά, θα
θέλαμε να μπορούμε να είμαστε συνδεδεμένοι και με τους 66 Δήμους της Αττικής, ώστε να
προσφέρουμε από κοινού αυτά που χρειάζονται οι πολίτες του Λεκανοπεδίου. Επίσης, δεν
μας τιμά ως κρατικό φορέα το γεγονός πως η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών της Αττικής
δεν γνωρίζουν σήμερα ποιες είναι οι ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρουμε», επισήμανε.
Επικοινωνιακή εκστρατεία για να μάθουν οι πολίτες της Αττικής, τις ψηφιακές
δυνατότητες εξυπηρέτησης τους .
Ο Περιφερειάρχης Αττικής εξέφρασε την πεποίθηση πως πρέπει να αυξηθεί θεαματικά ο
αριθμός των ηλεκτρονικών επισκεπτών και χρηστών στις υπηρεσίες της Περιφέρειας και προς
αυτή την κατεύθυνση, ανακοίνωσε ότι θα δρομολογηθεί «επιθετική επικοινωνιακή
πρωτοβουλία» το επόμενο διάστημα, για να αναδειχθούν οι νέες δυνατότητες που
προσφέρονται σήμερα στον πολίτη να εξυπηρετηθεί από απόσταση, χωρίς κόπο, άσκοπες
μετακινήσεις και αναμονές, χαμένο χρόνο και χρήμα. «Προχωράμε μπροστά, με νέες
υπηρεσίες, με τον πολίτη στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής εποχής».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν: ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος Υφυπουργός Ψηφιακής
Διακυβέρνησης αρμόδιος για τα θέματα ψηφιακής στρατηγικής και την προσέλκυση
επενδύσεων στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, ο Βουλευτής ΝΔ Β. Σπανάκης, ο
Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Χ. Θεοδωρόπουλος, ο Γιάννης Σελίμης
Εκτελεστικός Γραμματέας Περιφέρειας, οι Αντιπεριφερειάρχες Ν. Πέππας, Μ. Κουρή, Γ.
Δημόπουλος, Λ. Κεφαλογιάννη, Α. Λεωτσάκος, Σ. Αντωνάκου, Β. Θεοδωρακοπούλου Μπόγρη,
Λ. Κοσμόπουλος, Θ. Αυγερινός, Ε. Δουνδουλάκη, Δ. Νάνου, Β. Κόκκαλης, Θ. Βαθιώτης, Β.
Γιαννακόπουλος, η
Δήμαρχος Αγίου Δημητρίου Μ. Ανδρούτσου, οι Δήμαρχοι Μεγαρέων Γ. Σταμούλης, Χαϊδαρίου
Ε. Ντηνιακός, Ηρακλείου Αττικής Ν. Μπάμπαλος, Π. Φαλήρου Γ. Φωστηρόπουλος, οι
εντεταλμένοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Φ. Καλογήρου, Μ. Βιδάλη, Σ. Βοϊδονικόλας, Γ.
Βλάχος, Ν. Παπαγεωργίου, Σ. Μελάς, Ε. Αβραμοπούλου, Γ. Αδαμοπούλου, Ν. Παπαδάκης, Ε.
Μπαρμπαγιάννη, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ν. Ανδρουλάκακης εκπρόσωπος της παράταξης
κ. Σγουρού, η ανεξάρτητη Περιφερειακή Σύμβουλος Δ. Αγγελάκη, ο Αντιδήμαρχος
Καισαριανής Χ. Κοντάκης, ο Προϊστάμενος Μηχανογράφησης Δήμου Ιλίου Α. Κωστάκης, ο Γ.
Παππάς Αντιδήμαρχος Γλυφάδας, Φ. Κοκκίνου εκπρόσωπος Δήμου Παπάγου, Α. Τσικρικώνη
Αντιδήμαρχος Παπάγου Χολαργού, Αντωνόπουλος Γ. Γ. Ελληνικού Αργυρούπολης, Δ.
Ραφτόπουλος Γ.Γ. Μάνδρας -Ειδύλλιας, Α. Παπακωνσταντίνου αντιδήμαρχος Ζωγράφου, Θ.
Μακυνιώτης Δημοτικός Σύμβουλος Πεύκης, Ι. Κυριακόπουλος Αντιδήμαρχος Σαρωνικού, Δ.
Ράπτη Πρόεδρος Δ.Σ. Σαρωνικού, Ι. Παλαμίδας Ειδικός Σύμβουλος, Γ. Κουρούνης
Αντιδήμαρχος Ελευσίνας, Ν. Δαμάσκος Αντιδήμαρχος Αχαρνών, ο Γ. Χατζηθεοδωσίου
Πρόεδρος Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ο Βασίλης Κροκίδης Πρόεδρος Εμπορικού και
Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιά, η Γ. Παπαρίδου Πρόεδρος ΣΕΠΕ, ο A' Αντιπρόεδρος του
ΕΕΑ Ν. Γρέντζελος, Κ. Ηλιόπουλος Ταξίαρχος Αρχηγείο Αστυνομίας, Α. Μάσπερος
Αστυνομικός υποδιευθυντής εκπρ. Αρχηγού Α. Μαχαίρας εκπρόσωπος Λιμενικού Σώματος, ο
Ν. Χιωτάκης Πρόεδρος ΕΟΑΝ, Μ. Σ. Μαυροειδάκος Γ.Γ. Ειδικών Φρουρών, Θ. Λαδόπουλος
Διοικητής Νοσοκομείου Παμμακάριστος, Λ. Μουζάκα Ιωαννίδου Πρόεδρος της Ελληνικής
Εταιρείας Μαστολογίας, Π. Φιλντίσης Αντιπρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Δ. Ηλιάδης
Πρόεδρος της ΠΟΕΟ, τα στελέχη της Περιφέρειας
Γ. Προκοπιάδου Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Λειτουργίας, Ηλίας
Δόλγυρας Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Π.
Χριστακόπουλος Γενικός διευθυντής Αγροτικής Οικονομίας, Α. Παρασκευοπούλου Γενική
Διευθύντρια Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής, Κίμωνας Λογοθέτης Σύμβουλος της
Περιφέρειας σε θέματα οδικής Ασφάλειας, Χ. Γαλανοπούλου Σύμβουλος της Περιφέρειας σε
θέματα Αθλητισμού, Ευάγγελος Ματσούκης, καθηγητής
Πανεπιστημίου, Συγκοινωνιολόγος και Σύμβουλος του Περιφερειάρχη για θέματα
Μεταφορών. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Ν. Υποφάντης.