Στα ύψη εκτοξεύτηκε το κόστος ασφάλισης των φορτίων πετρελαίου που διακινούνται από τον Περσικό Κόλπο, όπου και παράγεται το 1/3 του πετρελαίου παγκοσμίως,

όπως αναφέρεται σε άρθρο του Bloomberg.

Οι εντεινόμενες ανησυχίες, ως προς τα επίπεδα ασφαλείας στην περιοχή, σχεδόν αυτόματα ώθησε τις ασφαλιστικές εταιρείες να χαρακτηρίσουν την περιοχή ως εξαιρετικά επικίνδυνη για την ναυτιλία, χρεώνοντας υψηλότερα ασφάλιστρα. Το ασφάλιστρο για τον κίνδυνο πολέμου για ένα τάνκερ μπορεί πλέον να ξεπεράσει ακόμα και τις 500.000 δολάρια, ενώ μέχρι πριν λίγους μήνες αυτό δεν έφτανε παρά το 1/10 της τιμής αυτής.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι και άλλες χώρες, ιδίως η Ιαπωνία και η Κίνα, θα πρέπει να συνεισφέρουν στην προστασία της ναυσιπλοΐας στην Μέση Ανατολή. Επιπλέον, ανέφερε ότι οι ΗΠΑ δεν θα πρέπει να προστατεύουν πλέον τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ χωρίς να λαμβάνουν αντίστοιχες αποζημιώσεις από άλλα κράτη. Σημειώνοντας ότι οι περισσότερες ποσότητες πετρελαίου που Κίνα και Ιαπωνία εισάγουν διέρχεται από τα Στενά, προσθέτοντας ότι «όλες οι χώρες θα πρέπει να προστατεύουν τα δικά τους πλοία σε αυτές τις επικίνδυνες διαδρομές». Ο Αμερικανός πρόεδρος κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι ΗΠΑ δεν χρειάζεται καν να βρίσκονται στην περιοχή, λόγω των τεράστιων ιδίων πετρελαϊκών αποθεμάτων που διαθέτουν.

Αναλυτής της αμερικανικής «Morningstar» ανέφερε ότι «καθώς τα διυλιστήρια πληρώνουν περισσότερο για το αργό, η αύξηση αυτού του κόστους θα επιβαρύνει τους πελάτες, διαφορετικά θα πρέπει τα διυλιστήρια να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους τους».

Η αύξηση στις τιμές των ασφαλίστρων οφείλεται σε δύο λόγους: ένας για τα ίδια τα πλοία και ένας για τα φορτία που μεταφέρουν. Ενώ τα ασφάλιστρα των πλοίων αυξήθηκαν αμέσως μετά τα πρόσφατα γεγονότα στα Στενά του Ορμούζ, δεν συνέβη το ίδιο για τα ασφάλιστρα των φορτίων, οι τιμές των οποίων παρουσίασαν άνοδο μόλις την περασμένη εβδομάδα.

Συγκεκριμένα, για φορτίο 130 εκατ. δολαρίων τα ασφάλιστρα κυμαίνονται πλέον από 150 έως και 320 χιλ. δολάρια ΗΠΑ, ενώ μέχρι πριν λίγες ημέρες έφτασαν έως και τα μόλις 1.000 δολάρια. Αντίστοιχα, το κόστος ασφάλισης ενός πλοίου αξίας 75 εκατ. δολαρίων, ενώ ανερχόταν σε 30 χιλ. δολάρια στην αρχή του έτους, πλέον ξεπερνά ακόμα και τα 200 χιλ. δολάρια. Παρόλα αυτά, η αύξηση του κόστους των ασφαλίστρων δεν αναμένεται να επηρεάσει την τιμή του αργού πάνω από 0,25 δολάρια/βαρέλι.

 

naftikachronika.gr